دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

75 زندانی جرائم غیرعمد گلستان چشم انتظار کمک خیرین

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
75 زندانی جرائم غیرعمد گلستان چشم انتظار کمک خیرین

مدیرکل زندان های گلستان گفت: در حال حاضر 75 زندانی غیرعمد در استان گلستان چشم به راه همت بلند مردم استان گلستان به ویژه خیرین هستند.

غلامرضا سرلک در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه کمک به آزادی زندانیان در استان گلستان تبدیل به یک فرهنگ شده است و در سال گذشته بسیاری از هم استانی های ما هزینه های مربوط به جشن تولد، ازدواج، سالگرد ازدواج، سفر حج و زیارت و حتی کودکان قلک های خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند که این اقدام خود یک حرکت رو به جلو و برای خانواده های زندانیان امیدبخش بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 75 زندانی غیرعمد در استان گلستان چشم به راه همت بلند مردم استان گلستان به ویژه خیرین هستند، افزود: در سال گذشته با همت بلند مردم و ستاد دیه کشور و مساعدت دستگاه قضایی گلستان، 300 زندانی غیرعمد در استان آزاد شدند که 285 نفر از آنها مرد و 15 نفر زن بودند.

مدیرکل زندان های استان گلستان با بیان اینکه زندانیان غیرعمد که برای آزادی از زندان به کمک خیرین نیاز دارند مجرم نیستند، تأکید کرد: این افراد به دلیل یک اتفاق، حادثه و یا تغییرات در بازار مالی کشور و یا تصادف، مهریه، نفقه، بدهی مالی، حوادث کارگاهی و امثال آن توان پرداخت بدهی خود را ندارند و این مسائل ممکن است برای هر کسی رخ دهد.

سرلک با اشاره به اینکه خانواده زندانیان ناخواسته باید جرم زندانی را تحمل کنند و اغلب این خانواده‌ها از افراد فقیر و تنگدست جامعه محسوب می شوند، بیان کرد: با آزادسازی زندانیان غیرعمد، نگرانی و آرامش از آن خانواده رفع می شود و پدر و یا مادر به آغوش خانواده باز می گردند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است که دست خانواده زندانیان را بگیریم، یادآور شد: اعتقاد ما این است که خانواده زندانیان به سختی امورات زندگی را می گذرانند و بیش از زندانی حبس می‌کشند لذا حمایت از این خانواده ها در دستور کار ما قرار دارد، خانواده‌های زندانیان برای حمایت طبق شاخص های مختلف از جمله مسکن، شغل، درآمد و نوع نیاز تفکیک می‌شوند و مشخصات آنها در سامانه حمایت از خانواده زندانیان ثبت خواهد شد.

مدیرکل زندان های استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در تمام شهرستان های استان گلستان فعال است، خاطرنشان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان دو مرحله آزادی زندانیان‌جرائم غیرعمد در گلستان انجام می شود که یک مرحله آن در بیست و سوم ماه رمضان و مرحله بعدی در عید فطر است.

سرلک گفت: کسانی که تمایل به مشارکت در این کار خداپسندانه دارند، می توانند به ستاد دیه مراجعه کنند و یا کمک های خود را به شماره کارت 6037991899938439 و یا به شماره حساب 106002975005 به نام ستاد دیه استان گلستان واریز کنند.

انتهای پیام