دوشنبه 2 مهر 1403

800 میلیون یورو درآمد / پی اس جی اینطوری معجزه کرد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
800 میلیون یورو درآمد / پی اس جی اینطوری معجزه کرد!

پاری سن ژرمن با درآمد 800 میلیون یورویی و سود خوب از فروش بازیکنانش توانست از خطر نقض فرپلی مالی فرار کند.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از سوالاتی که در روزهای اخیر در دنیای فوتبال مطرح می‌شود این است که باشگاه پاری سن ژرمن که در بازار نقل و انتقالات امسال بیش از 300 میلیون یورو هزینه کرد، چگونه توانست فرپلی مالی را رعایت کند و زیر پا نگذارد. تیم پاریسی، در تابستانی بی‌سابقه، 12 بازیکن خرید و یک بار دیگر قدرت اقتصادی خود را بدون اینکه فرپلی مالی را نقض کند، نشان داد.

طبق گزارش اکیپ، پی اس جی تابستان گذشته قراردادی را با یوفا و بخش مقررات پایداری مالی این نهاد برای سه سال آینده امضا کرد تا قوانین بازی جوانمردانه مالی را زیر پا نگذارد. البته پی اس جی به خاطر سال‌های قبل، توسط یوفا با جریمه 55 میلیون یورویی که 10 میلیون آن با پرداختی آنی بود، روبه‌رو شد، اما متعهد شد در سال اول حداکثر کسری 60 میلیون یورویی داشته باشد اما سپس آن را به صفر برساند تا تحریم‌های اقتصادی آینده نشود.

پاری سن ژرمن به این توافق، عمل کرده است. علی‌رغم پرداخت بیش از 300 میلیون در نقل و انتقالات، این باشگاه توانست بیش از 100 میلیون از فروش بازیکن، به ویژه سود سرمایه به دست آورد و به رکورد 800 میلیون یورو درآمد نیز رسید. به خصوص جدایی نیمار، مارکو وراتی، لئو مسی و سرخیو راموس که دستمزد بالایی دریافت می‌کردند، نقش مهمی در ثبات مالی و رعایت فرپلی مالی از سوی باشگاه پاریسی داشت.

800 میلیون یورو درآمد / پی اس جی اینطوری معجزه کرد! 2
800 میلیون یورو درآمد / پی اس جی اینطوری معجزه کرد! 3