جمعه 14 اردیبهشت 1403

WHO: آبله میمون خطر متوسط برای سلامت عموم دارد / اکثر مبتلایان مردان همجنسبازند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
WHO: آبله میمون خطر متوسط برای سلامت عموم دارد / اکثر مبتلایان مردان همجنسبازند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ویروس آبله میمون برای سلامت عموم در سطح جهان خطر متوسط دارد؛ اما ممکن است به همین شکل باقی نماند.

این سازمان در بیانیه‌ای یادآور شد: تا روز 26 مه، در 23 کشور عضو مجموع 257 مورد تایید شده و 120 مورد مشکوک ابتلا به آبله میمون گزارش شده است. تا به امروز بیشتر موارد در اروپا و آمریکای شمالی تشخیص داده شده است و ایالات متحده تا روز جمعه 12 مورد را شناسایی کرده بود.

دراین بیانیه اشاره شده است، اگر این ویروس از فرصت استفاده کند تا خود را به عنوان یک پاتوژن انسانی نشان دهد و به گروه‌هایی مانند کودکان خردسال و افراد دارای سیستم ایمنی سرکوب‌شده که در معرض خطر بالاتر بیماری‌های شدید هستند گسترش یابد، خطر سلامت عمومی می‌تواند افزایش یابد.

انتظار می‌رود واکسن‌ها و داروهایی که برای دفع یا درمان آبله ساخته شده‌اند، محافظتی در برابر آبله میمون داشته باشند؛ آبله میمون باعث بیماری خفیف‌تری نسبت به آبله می‌شود.

اکثر موارد در این شیوع در مردان همجنس‌باز شناسایی شده است.

این سازمان تاکید کرد: اقدامات فوری کشورها برای کنترل شیوع بیشتر در بین گروه‌های در معرض خطر، جلوگیری از سرایت به جمعیت عمومی و جلوگیری از ایجاد آبله میمون به عنوان یک وضعیت بالینی و مشکل بهداشت عمومی در کشورهای غیربومی در حال حاضر ضروری است.

تا به امروز هیچ مورد مرگ و میر در شیوع فعلی گزارش نشده است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید آبله میمون سازمان جهانی بهداشت همجنسبازی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است