جمعه 20 مهر 1403

آب سراب نره‌کانی به تازه‌آباد منتقل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آب سراب نره‌کانی به تازه‌آباد منتقل می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: آب سراب «نره‌کانی» در راستای تقویت آب شرب تازه‌آباد، به این شهر منتقل می‌شود.

یدالله شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد واحدهایی در شهرک صنعتی و ساخت و سازهای جدید در داخل شهر، نیاز است تا منابع جدید آب به شهر تازه آباد تزریق شود.

وی ادامه داد: سراب نره کانی در فاصله حدود 25 کیلومتری شهر تازه آباد و در ارتفاعات دالاهو این شهرستان قرار داد و آب شرب شهر تازه آباد نیز در سال‌های اخیر از این سراب تامین شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: شبکه انتقال این سراب به شهر تازه آباد در چندین نقطه دچار فرسودگی و شکستگی شده و براساس برآوردهای اولیه، هشت کیلومتر از این خط انتقال نیاز به بازسازی دارد.

شکری افزود: با رایزنی های انجام شده معارضین این طرح نیز رضایت داده اند که آب به شهر تازه آباد منتقل شود و اجرای آن در دستور کار قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: سراب نره کانی به طور میانگین حدود 30 لیتر در ثانیه آبدهی دارد.

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در 15 کیلومتری شهر تازه آباد تامین 50 لیتر در ثانیه به مدار شبکه توزیع وارد می شود.

شهر تازه آباد ثلاث باباجانی بیش از 6 هزار مشترک آب دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود 36 هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با 209 روستا است که 167 روستای آن دارای سکنه است.

*س_برچسب‌ها_س*