دوشنبه 28 خرداد 1403

آتالانتا داغ سهمیه لیگ قهرمانان را بر دل رُم گذاشت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آتالانتا داغ سهمیه لیگ قهرمانان را بر دل رُم گذاشت

هفته پایانی سری A با ناکامی جالوروسی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و ثبت یک نتیجه ناامید کننده دیگر در کارنامه قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها ادامه پیدا کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای شب پایانی هفته سی‌و‌هشتم سری A ایتالیا، امشب (یکشنبه) با انجام دو بازی همزمان از ساعت 19:30 به وقت تهران دنبال شد که در یکی از آنها تیم فوتبال آتالانتا قهرمان جدید لیگ اروپا میهمانش تورینو را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

این نتیجه که با گلزنی جانلوکا اسکاماکا در دقیقه 26، آدمولا لوکمن در دقیقه 43 و ماریو پاشالیچ در دقیقه 70 (پنالتی) رقم خورد، باعث صعود آتالانتا به رده چهارم جدول شد اتفاقی که بیش از همه به ضرر رم رده ششمی تمام شد.

رم برای اینکه بتواند ششمین سهمیه ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را کسب کند نیاز داشت که آتالانتا در رده پنجم جدول بماند اما صعود شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی به رده چهارم که قطعاً از آن پایین‌تر نخواهند رفت و چه بسا به سبب بازی معوقه باقیمانده‌شان حتی بتوانند به رده سوم هم صعود کنند، ایتالیا را از کسب سهمیه ششم محروم کرد و حالا رمی‌ها تنها باید برای کسب سهمیه لیگ اروپا تلاش کنند.

چرا سهمیه رُم برای لیگ قهرمانان هنوز قطعی نشده است؟

در بازی همزمان اما ناپولی در مصاف با میهمانش تورینو به تساوی بدون گل رضایت داد تا فصل را با 53 امتیاز و در جایگاه نهم به پایان رساند. تورینو هم با ناپولی هم‌امتیاز است و صرفاً به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر در رده دهم قرار دارد.