سه‌شنبه 3 مهر 1403

آخرین آمار محبوسان حادثه معدن طبس اعلام شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آخرین آمار محبوسان حادثه معدن طبس اعلام شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: تنها جسد باقیمانده در سردخانه بیمارستان طبس، به زودی به زادگاهش اعزام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، استاندار خراسان جنوبی گفت: تنها جسد باقیمانده در سردخانه بیمارستان طبس، تا ساعتی دیگر به زادگاهش خور خوسف اعزام می شود.

فارس در خبری نوشت: جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها جسد باقیمانده در سردخانه بیمارستان طبس، تا ساعتی دیگر به زادگاهش خور خوسف اعزام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی ها توسط دستگاه های امدادی و خدماتی در معدن زغال سنگ طبس از همان بدو وقوع حادثه - شنبه شب - آغاز شده و مدیریت بحران در منطقه به صورت شبانه روزی و پیوسته ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از همان ابتدای کار، علاوه بر استقرار دو دستگاه اتوبوس آمبولانس استان، 23 دستگاه آمبولانس بخش دولتی و خصوصی از طبس و شهرستان اطراف در محل حادثه مستقر شده اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر وزرای کشور، صنعت، معدن، تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای سازمان های بحران و هلال احمر و نیز نائب رئیس مجلس و هیئت همراه به استان، اظهار داشت: حداکثر تلاش خود را بر این متمرکز کرده ایم که سرعت امدادرسانی را افزایش داده و سطح آثار تخریب و مشکلات پیرامونی این حادثه را به حداقل برسانیم.

قناعت با بیان اینکه کار امدادرسانی در بلوک B تمام و این مجموعه به طور کامل تخلیه شده است، گفت: با تمام تلاش های صورت گرفته، هنوز 11 نفر از معدنکاران در بلوک C محبوسند و درصددیم هر چه سریع تر نسبت به انتقال این عزیزان به روی زمین اقدام کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل شرایط دسترسی به کارگاه و کارگران محبوس در معدن، خاطرنشان کرد: مسیر ریل در بلوک C پاکسازی شده، واگن های مخصوص بار که واژگون شده بودند، رها سازی شده اند، عملیات تخلیه گاز در حال انجام است و پیشروی از دو افق برای ورود به مجموعه ادامه دارد.

به گفته وی رعایت مسایل ایمنی اصل بسیار مهم و مورد تأکید ما در امدادرسانی است، چرا که هر آن ممکن است با آزاد شدن گاز متان، حادثه دیگری رخ بدهد.

استاندار خراسان جنوبی آمار فوتی ها را تا این لحظه 38 مورد اعلام کرد و گفت: اجساد بعد از تغسیل و تکفیل به شهرستان های زادگاه شان اعزام شده و به خانواده ها تحویل شده اند.

به گفته وی در حال حاضر تنها یک جسد در سردخانه بیمارستان طبس داریم که به زودی با انجام اقدامات لازم به زادگاهش اعزام می شود.

قناعت با اشاره به آمار 16 نفره مصدومین حادثه که در بیمارستان طبس بستری شده اند، تصریح کرد: از این تعداد 6 نفر روز یکشنبه ترخیص شده اند، دو نفر حال عمومی نامطلوبی دارند و در ICU (بخش مراقبت های ویژه) بستری هستند و 6 نفر دیگر از مصدومان هم امروز ترخیص می شوند.

47236

کد خبر 1962037