شنبه 16 تیر 1403

آخرین جزیئات حادثه آیین مذهبی در هند / آمار کشته شدگان به چند نفر رسید؟+ فیلم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آخرین جزیئات حادثه آیین مذهبی در هند / آمار کشته شدگان به چند نفر رسید؟+ فیلم

مقام‌های محلی هند اعلام کردند که دست‌کم 121 نفر از جمله 106 زن و هفت کودک پس از ازدحام جمعیت در یک مراسم مذهبی در هاتراس اوتار پرادش این کشور کشته شدند.

تارنمای خبری شبکه تلویزیونی دهلی نو، این ازدحام روز گذشته در جریان یک جلسه دعای جمعی (موسوم به ساتسنگ) که هزاران نفر در آن شرکت کردند، رخ داد.

یوگی آدیتیانات، نخست وزیر ایالت اوتار پرادش، این حادثه را مورد توجه قرار داده و به دستور وی، کمیته ای برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

نارندرا مودی نخست وزیر و دروپدی مورمو رئیس جمهوری هند نیز با خانواده های کشته شدگان ابراز همدردی کردند و گفتند که برای بهبودی سریع مجروحان دعا می کنند.

مودی گفت: پایتخت هند، تمام کمک های ممکن را به دولت اوتار پرادش ارائه می کند.

راهول گاندی، رهبر حزب مخالف دولت حاکم در لوک سابا نیز تسلیت خود را ابراز کرد و از نمایندگان و اعضای ائتلاف حزبی خود خواست تا در تلاش‌های امدادی و نجات کمک کنند.

ازدحام جمعیت در روستای فولرای در محدوده ایستگاه پلیس سیکاندرا رائو در هاتراس رخ داد. این یک رویداد خصوصی با مجوز تجمع بود و ترتیبات امنیتی توسط دولت انجام شد اما بخش‌های دیگری از اقدامات امنیتی در اختیار برگزارکنندگان بود.

غرامت برای خانواده های کشته شدگان هر کدام 2 میلیون روپیه و برای مجروحان 50 هزار روپیه اعلام شده است. مقام‌ها گفتند که پرونده ای علیه سازمان دهندگان این مراسم تشکیل خواهد شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.