جمعه 13 مهر 1403

آخرین وضعیت ترافیکی اطراف مصلی تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت ترافیکی اطراف مصلی تهران

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات راهور تهران بزرگ در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی اطراف محل برگزاری نماز جمعه در مصلی تهران گفت: تردد در ضلع جنوب مصلی در خیابان شهید مطهری آزاد است ولی به سمت شمال ممنوعیت ایجاد شده است. از ضلع شمال میدان هفت تیر، محور جنوب به شمال بزرگراه مدرس ممنوعیت تردد داریم.

وی افزود: محجور شمال به جنوب بزرگراه مدرس در ورودی بزرگراه شهید حکیم هم ممنوعیت تردد داریم. بزرگراه شهید صیاد شیرازی در هر دو مسیر و ورودی به میدان سبلان ممنوعیت تردد اعمال شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در ضلع شمال مصلی، بزرگراه شهید سلیمانی از پل کردستان ممنوعیت تردد به سمت شرق اعمال شده است. خودروهایی که در این مسیر هستند، اتوبان کردستان را به سمت شمال حرکت کنند و وارد بزرگراه شهید همت به سمت شرق شوند.

مؤمنی در ادامه توصیه کرد: کسانی که در این محدوده هستند و می‌خواهند به سمت مصلی حرکت کنند می‌توانند خودروها را در بزرگراه شهید حکیم به صورت مورب پارک کنند و از آنجا از طریق ون‌ها به سمت مصلی حرکت کنند و یا در دو پارکینگی که در ضلع شمال پیش بینی شده، پارکینگ گلگشت و حکمت صدرا که ورودی آن از بزرگراه شهید همت است خودروهای خود را در آنجا پارک کرده و به سمت مصلی حرکت کنند.

معاون عملیات راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: در ضلع شرق مصلی هم خیابان شهید بهشتی تقاطع شریعتی ممنوعیت تردد وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده نمازگزاران در محدوده مصلی به دلیل تردد عابرین پیاده ممنوعیت تردد وسایل نقلیه بزرگ‌تر دیده شده و از اطراف ورود به سمت مصلی ممنوع اعلام شده است و لذا از شهروندانی که می‌خواهند به سمت مصلی بروند تقاضا داریم حتی الامکان از مترو استفاده کنند. 7 ایستگاه اطراف مصلی پیش بینی شده که به راحتی می‌توانند از این ایستگاه‌های مترو خارج شده و خود را به صفوف نماز جمعه برسانند.

مؤمنی با اشاره به ترافیک ایجاد شده در اطراف مصلی گفت: از جاهایی که محدودیت تردد اعلام کردیم یک مقداری بار ترافیکی مشاهده می‌شود. ولی رفته رفته از ساعت 10 و نیم با کم شدن افراد، بار ترافیکی در حال کم شدن است.

وی در پایان گفت: پارکینگ‌های محدوده‌ای که ممنوعیت تردد اعمال شده است اشباع شده و فضایی برای پارک ندارد و نمازگزاران باید خارج از محدوده پارک کنند.

منبع: مهر