یک‌شنبه 15 مهر 1403

آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان

مدیر عملیات حج تمتع گفت: «بیش از 70 درصد از زائران ایرانی از سرزمین وحی خارج شده و به میهن بازگشتند.»

غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع درباره آخرین آمار زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه گفت: با خروج بیش از 70 درصد حجاج ایرانی از عربستان تا بامداد امروز 18 تیرماه کمتر از 9 هزار نفر از زائران و عوامل در مدینه و حدود 16 هزار نفر دیگر هم در مکه حضور دارند.

به گزارش مهر، وی در خصوص وضعیت مدینه منوره گفت: 64 کاروان زائران کشورمان در مدینه هستند و روز یکشنبه (17 تیر) نیز آخرین کاروان‌های مدینه بعد از مکه رهسپار شهر پیامبر شدند و زائران مدینه بعد پس از 5 روز اقامت رهسپار کشورمان می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: در مجموع تا بامداد امروز 44357 زائر و عوامل در قالب 317 کاروان از فرودگاه مدینه و 17431 نفر دیگر در قالب 127 کاروان از فرودگاه جده به میهن اسلامی بازگشتند.

مدیر عملیات حج تمتع 1403 در خصوص پرواز‌ها نیز توضیح داد: تا نیمه شب گذشته 118 پرواز از فرودگاه مدینه و 76 پرواز هم از فرودگاه جده زائران کاروان‌های ایرانی را به ایستگاه‌های 21 گانه پروازی در کشورمان منتقل کردند.

رضایی تصریح کرد: درحال حاضر کمتر از 30 درصد زائران و عوامل ایرانی در عربستان باقیمانده اند.

در این حال ستاد عملیات مکه با انتشار اطلاعیه‌ای به فوت 28 زائر ایرانی در عربستان اشاره کرده و می‌افزاید: تاکنون 26 بیمار در مکه و منا و 2 بیمار هم در مدینه جان باختند.

گفتنی است در حج 1403 بیش از 87 هزار زائر و عوامل کاروان‌های ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند و بازگشت آن‌ها از یکم تیر به کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

از میان اخبار

شرایط معافیت از سربازی؛ جزییات بیماری‌های دارای معافیت پزشکی

زنگ خطر به صدا درآمد؛ شیوع تب دنگی در این استان جدی شد