چهارشنبه 13 تیر 1403

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران / ناسالم برای کدام گروه‌ها؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران / ناسالم برای کدام گروه‌ها؟

کیفیت هوای شهر تهران از بعدازظهر روز دوشنبه با میانگین 176 در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و در چند نقطه پایتخت شرایط قرمز و بنفش است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران امروز دوشنبه روی عدد 176 قرار گرفته که در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و دیگر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وضعیت هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته نیز ناسالم بود و شاخص کیفیت روی عدد 115 قرار داشت.

از ابتدای امسال تاکنون تهرانی‌ها، پنج روز هوای پاک، 84 روز هوای سالم، 13 روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران هشت نقطه پایتخت از جمله پیروزی منطقه (13)، سوهانک منطقه (1)، دانشگاه شهید بهشتی منطقه (1)، گلبرگ منطقه (8)، شهرک چشمه منطقه (22)، ژئوفیزیک منطقه (6)، پونک منطقه (5)، میدان فتح منطقه (9) در وضعیت بنفش و شادآباد منطقه (18) و شهرداری منطقه (21) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد و سایر مناطق در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی است.

از ابتدای سال جاری تا امروز 10 روز هوای پاک، 218 روز هوای قابل قبول، 98 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران / ناسالم برای کدام گروه‌ها؟ 2