سه‌شنبه 28 فروردین 1403

آخرین گفت‌وگوی میزان با نادر طالب‌زاده: باید جایگاه والای سپهبد شهید قاسم سلیمانی را برای همگان ترسیم کنیم

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
آخرین گفت‌وگوی میزان با نادر طالب‌زاده: باید جایگاه والای سپهبد شهید قاسم سلیمانی را برای همگان ترسیم کنیم

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: من معتقد هستم که باید ابعاد شخصیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را از زبان دشمنان بیان کرد تا بتوان جایگاه این شخصیت بزرگ را برای همگان به خوبی ترسیم کرد.

نادر طالب‌زاده در آخرین گفت‌وگوی خود در تاریخ سیزدهم دی ماه سال 1400 با میزان پیرامون جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: جشنواره فیلم عمار متعلق به کسانی است که دغدغه حفظ انقلاب را دارند اگرچه این هنرمندان به ظاهر تجربه زیادی ندارند، اما آموزش‌ها و تجربه آنان طی سال‌های گذشته آنها را به یکی از حرفه ای‌ترین افراد تبدیل کرده است.

وی در همین راستا ادامه داد: جشنواره مردمی فیلم عمار در حقیقت بعد دیگری از جهاد سازندگی است که در عرصه رسانه به فعالیت می‌پردازد و در طی این سال‌ها توسعه قابل توجهی را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی پیدا کرده است تجربیات هرساله این افراد افزوده می‌شود لذا در آینده شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی از این گروه خواهیم بود و عقب نشینی در کار نخواهد بود.

طالب‌زاده در مورد جشنواره مردمی فیلم عمار ابراز کرد: فراخوان حضور در این جشنواره در اوایل مهرماه اعلام شد و تا سی آبان‌ماه ادامه داشت در طی این مدت حدود سه هزار اثر به دبیرخانه رسید این آثار در حوزه‌های مختلف از جمله فیلم، فیلمنامه نویسی، نماهنگ، مستند، فیلم ما و بخش‌های دیگر بوده، اما بیشتر این آثار متعلق به حوزه فیلم است و پس از آن مستند در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار تاکید کرد: موانع متعددی پیش روی افراد است که در حوزه فیلم عمار فعالیت می‌کنند، اما من معتقد هستم که باید حقایق را مستند بیان کرد به عنوان مثال من در یکی از برنامه‌های خودم از چندین نفر از درجه داران آمریکایی برای حضور در برنامه دعوت کردم اما برخی افراد از حضور آنان در ایران جلوگیری کردند، اما من معتقد هستم که باید ابعاد و شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی را از زبان دشمنان بیان کرد تا بتوان جایگاه این شخصیت بزرگ را برای همگان به خوبی ترسیم کرد.

طالب‌زاده تصریح کرد: اگر امروز شاهد چالش‌های اقتصادی و برخی فساد‌ها هستیم به خاطر این است که آرمان‌های اصلی و اولیه انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده ایم و من معتقدم که همین مستند‌ها و حضور عمار‌ها است که می‌تواند شفاف سازی کند و آسیب شناسی کرده و از انقلاب حفاظت کند.

وی پیرامون جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و ابعاد متعددی به خود می‌گیرد برای مثال امسال نخستین جشنواره علوم انسانی عمار نیز به این جشنواره اضافه شده که نشان دهنده رشد و توسعه فیلم عمار است.

طالب‌زاده اهمیت جشنواره مردمی عمار را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: جشنواره عمار قلعه‌ای برای فیلمسازان معتقد و متعهد به انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که به آزادی بیان توجه ویژه‌ای دارد اگرچه به برخی ارگان‌ها بر می‌خورد، ولی به عبارتی جشنواره یخ‌های مصنوعی ممیزی را می‌شکند، باید توجه داشت که اگر ما آسیب‌ها را روایت نکنیم، دشمن روایت می‌کند و آنگونه که می‌خواهد روایت نکند.