دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آرامش، حلقه مفقوده ژیمناستیک / نامزد پرحاشیه در کمین صندلی ریاست!

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آرامش، حلقه مفقوده ژیمناستیک / نامزد پرحاشیه در کمین صندلی ریاست!

دستگاه ورزش کشور در خصوص پاره‌ای رخداد‌های غیر متعارف و حضور افراد مسئله دار نباید منفعلانه عمل کند و وقتی نهاد‌های نظارتی در باب سوء مدیریت برخی نامزد‌ها متفق القول اند، حجت بر آن‌ها تمام می‌شود.

مسئولین وزارت ورزش به سرعت در حال برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های مختلف هستند تا به وعده خود قبل از پایان سال عمل کرده باشند.

در همین راستا قرار است طی هفته جاری نشست انتخاباتی چند مجمع دیگر برگزار و تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند در اواخر سال 1401 روشن شود. بدیهی است این مهم منوط به وصول تایید صلاحیت نامزد‌های شرکت کننده در انتخابات خواهد بود. تا اینجا عدم وصول صلاحیت نامزد‌های فدراسیون کاراته، انتخابات این فدراسیون را چند روز به تاخیر انداخت. مسئولین وزارت ورزش تاکید دارند چه بسا این مسئله برای فدراسیون‌های دیگر نیز تکرار و انتخابات آن‌ها به تاخیر افتد، با تمام اوصاف یاد شده و چنانچه انتخابات فدراسیون‌های از پیش اعلام شده برگزار شود، می‌توان امیدوار بود که پرونده انتخابات سال 401 با برگزاری مجمع فدراسیون پرحاشیه ژیمناستیک بسته شود.

فدراسیونی که بیش از یک سال و نیم گذشته با 3 سرپرست مختلف اداره شده و پیش از آن و به مدت چند ماه نیز رییس پیشین فدراسیون باوجود پایان دوره چهارساله، بطور خودخواسته به فعالیت خود در این مجموعه ادامه داد.

واقعیت این است که ژیمناستیک ایران طی چند سال گذشته یکی از پرحاشیه‌ترین دوران خود را سپری کرد. بررسی حاصل عملکرد مسئولین وقت این فدراسیون مثنوی هفتاد من کاغذ است که از مشکلات ریز و درشت حکایت دارد.

بی گمان پرداختن به گوشه و زوایای آنچه طی سال‌های پیشین بر ژیمناستیک رفته در این مختصر نمی‌گنجد، اما همینقدر می‌توان تاکید کرد، پرونده‌های مختلف مالی، اقدامات غیر قابل دفاع در حوزه مدیریتی، رساندن فدراسیون به مرز تعلیق و مشکلات فراوان دیگر به مفهوم آن است که سیاست‌های راهبردی دست اندرکاران وزارت ورزش در این رابطه به نتیجه لازم نرسیده است. انتظار حداقلی از جامعه فهیم ژیمناستیک خصوصا اعضای مجمع آن است تا به منظور زدودن آثار آن حواشی و رساندن این ورزش پایه و مادر به ساحل آرامش، مسیر دیگری جز آنچه که در گذشته بوده را در پیش گیرند.

پیشکسوتان و چهره‌های باتجربه ژیمناستیک بار‌ها علاقه مندی خود را به لزوم وفاق و همدلی در میان نیرو‌های این رشته ورزشی زیبا نشان داده اند با این وصف مروجین اختلاف و طراحان مسئله تهرانی و شهرستانی همچنان تلاش دارند با دمیدن به کوره اختلافات، خود را به کرسی ریاست نزدیک کنند غافل از اینکه امروزه ورزش ژیمناستیک به همه نیرو‌های تاثیر گذار و خلاق خود نیاز دارد و نمی‌توان صرفا با یک گروه خاص به سر منزل مقصود رسید.

این مهم جز در سایه مدیریت خلاق و سپردن سکان هدایت به دست فردی متخصص و سرد و گرم چشیده میسر نخواهد شد. فردی با کفایت و توانمند که هنر اداره بی دردسر فدراسیون مذکور را داشته باشد. این توانمندی را می‌توان در میان کاندیدایی یافت که تجربه حضور توام با موفقیت در این رشته را داشته باشد. فردی که از معادلات پنهان و آشکار ورزش مطلع و از چند و، چون این ماجرا با خبر باشد.

کلام آخر اینکه دستگاه ورزش کشور نباید در خصوص پاره‌ای رخداد‌های غیر متعارف و حضور افراد مسئله دار منفعلانه برخورد کند. وقتی نهاد‌های مختلف در باب ضعف مدیریت و سو عملکرد برخی نامزد‌ها یا حتی روسا و سرپرستان فدراسیون‌ها متفق القول اند حجت بر دست اندرکاران ورزش تمام و آنان می‌توانند با تکیه بر همین امر خط و مشی پیش رو را ترسیم کنند.

ژیمناستیک می‌تواند الگو و نمادی از دیگر رشته‌ها و فدراسیون‌ها باشد که در سایه همکاری توام با مسئولیت به محبوبیت گذشته برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها