چهارشنبه 4 مهر 1403

آروا، اولین آزمایشگاه تست ابزار ایرانی را افتتاح کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آروا، اولین آزمایشگاه تست ابزار ایرانی را افتتاح کرد

اولین آزمایشگاه مرجع تست ابزار در ایران افتتاح شد. شرکت آروا به عنوان پدر صنعت ابزار در ایران و اولین تولیدکننده ابزار ایرانی، موفق به راه‌اندازی اولین آزمایشگاه تست ابزارآلات شد.

رپرتاژ آگهی: این آزمایشگاه بنا بر نظر کارشناسان تا 80 درصد از استانداردهای جهانی را به صوبرت بومی بر روی مورد ابزارآلات در کشور تست می‌کند. در این آزمایشگاه انواع تست‌ها از جمله عملکرد اینورتر، جوشکاری، طول عمر، ضربه، سختی و ضدآب بودن ابزار آلات انجام می‌شود. این آزمایشگاه در محل کارخانه آروا در شهرک صنعتی شمس‌آباد قرار دارد و آماده ارائه خدمات به سایر فعالان بازار است.

به گفته حمید مصلایی قائم مقام شرکت آروا، این آزمایشگاه کیفیت استاندارد ابزارآلات وارداتی و یا تولیدات آینده کشور را بررسی می‌کند. وی با بیان اینکه امیدواریم در شرکت ابزارآلات آروا بتوانیم در صنعت ابزارآلات و بومی‌سازی آن و بالتبع کارآفرینی کار کنیم، افزود: محصولات کارخانه آروا همه استانداردهای بین‌المللی را طی کرده است.

وی ادامه داد: همه استانداردهای بین‌المللی را بومی کرده‌ایم و توانسته‌ایم با اطمینان به عملکرد آنها به همه محصولات تا 70 ماه گارانتی اختصاص دهیم. وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که ما را به فکر راه‌اندازی آزمایشگاه انداخت سود متولی در صنعت ابزار بود. مصلایی افزود: در مرحله نخست صنعت ابزارآلات را وارد کشور کردیم و در ادامه مسیر، نحوه کنترل کیفیت و برآورده شدن الزامات مربوط به هر ابزار را اجرایی کردیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آروا اظهار کرد: برای راه‌اندازی خط تولید و محصولات این شرکت اطمینان حاصل کردیم که ابزارهای تولیدی در خور مصرف‌کننده باشد. وی با بیان اینکه دستگاه‌های تجهیز شده براساس سلیقه مصرف‌کننده ایرانی است، تصریح کرد: از ابتدا قیمت، کیفیت دستگاه‌های تولیدی شرکت مدنظر بوده است.

مصلایی تاکید کرد: قطعا به فکر صادرات محصولات خود هستیم و در این مسیر قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را داریم. وی تصریح کرد: در صورت حضور برندهای خارجی و تولید محصولاتشان شرکت آروا آمادگی همکاری را دارد. قائم مقام مدیرعامل شرکت آروا با دعوت از علاقه‌مندان به تولید در حوزه ابزارآلات گفت: امیدواریم میزان نیروی شاغل در شرکت را تا سال 1405 به حدود یک هزار و 500 نفر برسانیم.

وی اعلام آمادگی کرد که شرکت آروا قطعات موردنیازش را از افرادی که پای بند به الزامات شرکت هستند خریداری کند. مصلایی با بیان اینکه در فروش اینورتر مشکلی نداریم، افزود: تا 12 ماه طرح تعویض اینورتر را داریم. البته 70 درصد از قطعات در ساخت اینورتر وارداتی است. وی تصریح کرد: استانداردهای پایه در زمینه ابزارآلات در ایران داریم و بر پایه آن باید الزامات را تبیین کرد. استانداردها در هر کشوری متفاوت است.

توسعه صنعت هدف نمایشگاه ابزار باشد

قائم مقام مدیرعامل شرکت آروا در خصوص اولین نمایشگاه صنعت ابزارآلات که در آبان ماه آینده برگزار می‌شود گفت: امیدواریم هدف نمایشگاه توسعه صنعت و نه فروش صرف کالا باشد. وی افزود: افرادی که وارد نمایشگاه می‌شوند با پیشینه و سابقه تولید و فعالان بازار ابزارآلات آشنا شوند. وی تخصصی بودن در صنعت ابزارآلات را مهم توصیف کرد و افزود: صرفا نباید به دنبال تولید انبوه بود، بلکه باید کیفیت مدنظر باشد همانگونه که آروا یک شرکت دانش‌بنیان است.

مصلایی افزود: شرکت آروا برای تولید محصولات خود به بیش از 600 نفر از نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف نیاز دارد. قایم مقام مدیر عامل شرکت آروا تصریح کرد: این ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف به جذب نیروهای متخصص و ایجاد فرصت‌های شغلی تخصصی کمک می‌کند و موجب اشتغال جوانان و مهندس و متخصصین داخل کشور است.

وی ادامه داد: اصلی ترین هدف تولید در داخل عرضه کالا و ابزار با مناسب‌ترین قیمت می‌باشد زیرا با حذف واسطه‌ها می‌توان وسیله تولیدی هر چه که باشد را با قیمت مناسب‌تری نسبت به زمانی که وارد می‌شود دربازار عرضه کرد. مصلایی گفت: یک کشور وارد کننده هیچ وقت به نبوغ و و اگاهی و دانش دست پیدا نمی‌کند اما اگر تولید در داخل صورت گیرد تلاش برای ساخت و تولید موجب هم فکری و رشد دانش و آگاهی می‌شود.

تامین منابع با نرخ 40 درصد

محمدامین مصلایی، مدیرعامل شرکت آروا نیز در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد با نقد ارائه تسهیلات با نرخ 40 درصد گفت: توانسته‌ایم تقریبا همه چالش‌های مربوط به خودمان غلبه کنیم به عنوان نمونه برای قطعی برق دو بار در هفته توانسته‌ایم موتور برقی بخریم و یا برای قطعی آب، با خرید منبع این مشکل را برطرف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مشکل تامین ارز را نمی‌توانیم به تنهایی برطرف کنیم و یا تامین منابع از سوی بانک‌ها با نرخ سود 40 درصدی برای شرکت مشکل است. مصلایی با بیان اینکه تامین زمین و ماشین‌آلات در نظر گرفتن و حداقل پنج ماه خواب مواد اولیه از جمله هزینه‌های تولید است، افزود: با این هزینه‌ها تسهیلات با نرخ 40 درصدی مشکل است.

-->

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آروا، اولین آزمایشگاه تست ابزار ایرانی را افتتاح کرد 2
آروا، اولین آزمایشگاه تست ابزار ایرانی را افتتاح کرد 3