شنبه 29 اردیبهشت 1403

آریا هم از یاسین جلو زد هم حسین‌نژاد؛/ نخستین دهه هشتادی ایران در آسیا آماده خدمت به امیر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آریا هم از یاسین جلو زد هم حسین‌نژاد؛/ نخستین دهه هشتادی ایران در آسیا آماده خدمت به امیر

آریا یوسفی با حضور در لیست امیر قلعه نویی برای سفر به دوحه، اولین دهه هشتادی ایران در آسیا شد.

به گزارش ورزش سه، آریا یوسفی پسر ماهشهری سپاهان اصفهان، در مدت اخیر امید زیادی برای ملی پوش شدن داشت و زمانی که در طی دو سال اخیر، یاسین سلمانی و محمدجواد حسین نژاد به عنوان دو ستاره دهه هشتادی فوتبال ایران، پیراهن تیم ملی را به تن می‌کردند، حتی آریا در جهان موازی هم فکر نمی‌کرد نخستین دهه هشتادی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا باشد.

او زیر نظر مورایس، بازی به بازی پیشرفت کرد تا حالا در دوحه به عنوان جوان‌ترین چهره یکی از مسن‌ترین تیم های جام شناخته شود.

مورایس در لیگ بیست‌وسوم در کنار ستاره‌هایی که در اختیار داشت، نگاه ویژه‌ای به نیروهای جوان خود داشت. آریا یوسفی همراه با حسین نژاد و محمد قربانی در اندیشه‌های تاکتیکی دستیار سابق مورینیو نقش پررنگی داشتند و حالا در این میان آریا یوسفی قرار است در میان نفرات داخل ذهن امیر قلعه‌نویی نیز اثرگذار باشد.

آریا در فصل اخیر در 11 بازی، 4 گل و 3 پاس گل ثبت کرد تا در میان طلایی پوشان تنها از رضا اسدی و شهریار مغانلو، تأثیرگذاری کمتری داشته باشد.

حال شروع آریا یوسفی با امیر قلعه‌نویی جلوتر از دیگر هم‌سن و سال‌هایش این انتظار را به وجود می‌آورد تا او هم به مانند نفرات جوانی که در طی ادوار جام ملت‌های آسیا همراه تیم ملی بوده، فارغ از سنش وارد زمین شود و قلب 80 میلیون ایرانی را به نام نخستین دهه هشتادی تیم ملی ایران در آسیا ثبت کند.