شنبه 21 مهر 1403

آزادسازی خرمشهر فتح انقلاب در برابر همه مستکبران عالم بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادسازی خرمشهر فتح انقلاب در برابر همه مستکبران عالم بود

بوشهر - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان فتح انقلاب اسلامی در برابر همه مستکبران عالم است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی روز شنبه افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی در جمله تاریخی و به یادماندنی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد این نگاه امام، خدامحوری قیام امام را در همه عرصه‌ها نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: حزب بعث با حمایت سردمداران جهانی در ابتدای پیروزی انقلاب و سقوط حکومت شاهنشاهی خرمشهر را مورد هجوم و اشغال خود قرار داد و بنا به اظهار خودشان آمده بودند که بمانند و خوزستان را به تصرف خود در آورند و این در حالی بود که مورد حمایت جدی قدرت‌های آن زمان یعنی بلوک شرق و غرب بود.

سروستانی ادامه داد: از طرفی، انقلاب اسلامی یک انقلاب نوپا و بدون وابستگی به هیچ قدرتی بود که یکی از شعارهای محوری آن نه شرقی و نه غربی بوده است وحضرت امام (ره) به هیچ کدام از این قدرت‌ها تکیه نکرد و فقط بر قدرت خداوند تکیه داشت و نگاهش به نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی بود.

وی بیان کرد: حتی دولت بنی صدر هم درارتباط با انجام وظایف و همراهی با نیروهای مردمی و انقلابی خیانت‌های زیادی داشت و به عبارت دیگر در مسیر دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت.

سروستانی اضافه کرد: نیروهای وفادار به انقلاب و مردم شجاع و رزمنده ایران اسلامی و بویژه مردم قهرمان خرمشهر دست به دست هم دادند و با توکل بر خداوند و تحت رهبری‌های حضرت امام (رض) عملیات تاریخی بیت‌المقدس را آغاز کردند که حزب بعث نیز با وجود مهندسی قوی، نتوانست در برابر عزم و اراده آهنین رزمندگان اسلام مقاومت کند و منجر به آزادسازی خرمشهر قهرمان شد.

وی اظهار داشت: این پیروزی شیرین انقلاب اسلامی و شکست حزب بعث درس عبرتی برای آنها و حامیان‌شان شد تا در هیچ مقطعی چشم طمعی به نظام اسلامی نداشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امسال روز سوم خرداد را در حالی برگزار می‌کنیم که با روز جهانی قدس تقارن یافته و پیامی که این تقارن دارد این است که همچون آزادسازی خرمشهر از وجود متجاوزان، بزودی شاهد آزادسازی قدس شریف از دشمنان اسلام خواهیم بود.

وی گفت: همان‌گونه که پرچم پیروزی بر گنبد مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآورده شد، پرچم پیروزی اسلام بر کفر به دست رزمندگان اسلام و مجاهدان خستگی‌ناپذیر، بالای گنبد نورانی قدس به اهتزاز در خواهد آمد و رژیم غاصب صهیونیستی برای همیشه به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*