سه‌شنبه 17 مهر 1403

آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد پلمب شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد به علت نداشتن تاییدیه ایمنی پلمب شد.

فهیمه مهمان‌نواز روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدید از آسانسورها، به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان در دستور کار این اداره است و خوشبختانه امسال مشکلات گزارش شده در این حوزه نسبت به سال های قبل کمتر بوده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال 400 مورد بازرسی از آسانسورهای ساختمان ها، مجتمع های مسکونی و تجاری انجام شده که برای 155 مورد تاییدیه صادر شده است.

مهمان نواز درباره ایمنی آسانسور ادارات خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت ایمنی آسانسورها در ادارات بهبود یافته و حساسیت ها برای تامین ایمنی این تجهیزات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تاییدیه آسانسور، با اعتبار یکساله صادر می شود، گفت: این، نخستین مورد پلمب آسانسور در استان در سال جاری است که برای این ساختمان پنج طبقه 10 واحدی، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت انجام نشدن سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان و مدیران ساختمان ها و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور تنها با شرکت های معتبر و دارنده پروانه طراحی مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجاز است.

بر اساس این گزارش تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌ها، دستگاه های اجرایی و تمامی بهره برداران از آسانسورهای منصوبه در مجموعه‌های مختلف، ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند و در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسوولیت پاسخگویی بر عهده آنها خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*