جمعه 31 فروردین 1403

آغاز اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در کهگیلویه / تعطیلی تمامی تالارها و باغ‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آغاز اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در کهگیلویه / تعطیلی تمامی تالارها و باغ‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی + تصاویر

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: تعطیلی کلیه تالارها و باغ ها تا اطلاع ثانوی از امروز اجرایی خواهد شد و برای اجرای این امر به ادارات متولی موارد لازم ابلاغ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس صبح امروز سیزدهمین نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه گفت: موضوع کرونا وارد موج جدیدی شد که همه شاهد تلفات انسانی آن هستیم ودر شهرستان ها روزانه شاهد افزایش بیمارای هستیم. اتابک گفت: قبح مسأله کرونا وقتی شکسته شود دچار مشکل می شویم و امروز می بینیم که تخت های بیمارستانی ما جوابگوی بیماران نیستند. وی افزود: ما به عنوان مسئولان در برابر این شرایط وظایفی داریم که باید با مجاهدت های خود اجازه متضرر شدن و ابتلای مردم به این بیماری کشنده را ندهیم. اتابک گفت: 75 درصد بیماران بستری در شهر دهدشت از شهرستان های مجاور هستند و برای ما کنترل این موضوع سخت است و از طرفی از نظر انسانی نمی توانیم این بیماران را پذیرش نکنیم. فرماندار کهگیلویه گفت: شرایط شهرستان در مورد بیماری کرونا، در موج اول خوب بود و تلاش ها و همراهی های مردم بی تاثیر نبود اما در موج دوم آمار زن ها بسیار قابل توجه است و عدم رعایت این قشر از جامعه بیشتر از سایرین است. وی اضافه کرد: مراودات خانواده ای و حضور در مراسمات عزاداری و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی موجب ابتلای یک خانواده و در ادامه سایر مردم به این بیماری می شود. اتابک با انتقاد از بانک های شهرستان گفت: بانک ها بزرگترین خطر را برای مردم در شرایط کرونا ایجاد می کنند و این مطلب اینگونه برداشت نشود که بانک ها جرمی مرتکب می شوند و خدمات به مردم ارایه ندهند بلکه باید شرایط را به گونه ای رقم بزنند که درصد ابتلا کمتر و کمتر شود. فرماندار کهگیرویه عنوان کرد: مردم باید در خانه ها بمانند و فاصله ی مشخص شده را رعایت کنند تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. همه چیز دست متولیان و مسئولان نیست و مشارکت مردم می تواند کادرهای درمانی را کمک کند. وی با اشاره به ازدحام جمعیت در برخی از ساعات در سطح شهر گفت: در ساعات شلوغی شهر, راهنمایی و رانندگی مانع تردد مردم به صورت متراکم می شود و دستورالعمل ها را به آن ها گوشزد خواهد کرد. علیرضا اتابک تاکید کرد: از عزاداری ها و مراسمات عروسی جلوگیری خواهد شد و با افرادی که با استفاده از سامانه ها اقدام به پیامک انبوه می کنند برخورد خواهد شد. وی با اشاره به خطر موج دوم شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی کلیه تالارها و باغ ها تا اطلاع ثانوی از امروز اجرایی خواهد شد و برای اجرای این امر به ادارات متولی موارد لازم ابلاغ شده است. اتابک گفت: کلیه ادارات و بانک ها, پاساژها, فروشگاه های زنجیره ای یک نفر را به عنوان کنترل کننده دستورالعمل های بهداشتی معرفی کنند. وی عنوان کرد: عرضه هر گونه مواد دخانی ممنوع است و طبق حکم دادستانی دربردارنده جرایم بسیار سنگین خواهد بود و با متخلفین برخورد قضایی صورت خواهد گرفت. انتهای پیام /
آغاز اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در کهگیلویه / تعطیلی تمامی تالارها و باغ‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی + تصاویر 2
آغاز اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در کهگیلویه / تعطیلی تمامی تالارها و باغ‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی + تصاویر 3