یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آغاز بارش‌ها از چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آغاز بارش‌ها از چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغ‌پور با بیان اینکه از اوایل وقت چهارشنبه با ورود یک سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد ابتدا از نواحی غربی کوهرنگ هستیم گفت: به تدریج انتظار داریم شاهد شروع بارندگی طی روزهای پنج‌شنبه خصوصا جمعه باشیم و تا اوایل هفته آینده رگبار باران به‌صورت متناوب در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگوبا جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برای امروز تا اواسط روز چهارشنبه جو نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود و در این مدت آسمان صاف گاهی همراه با وزش باد و در برخی ساعات افزایش ابر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از اوایل وقت چهارشنبه با ورود یک سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد ابتدا از نواحی غربی کوهرنگ هستیم تصریح کرد: به تدریج انتظار داریم شاهد شروع بارندگی طی روزهای پنج‌شنبه و خصوصا جمعه باشیم و تا اوایل هفته آینده رگبار باران به‌صورت متناوب در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

چراغ پور ادامه داد: شدت بارش‌ها برای روز جمعه در اکثر نواحی استان و روز شنبه در نیمه شمالی استان، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، بن، شهرکرد، سامان و بروجن پیش بینی می‌شود اما بقیه مناطق هم بارش را خواهند داشت.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: طی یک‌شنبه بارش‌ها در نیمه غربی فعال و به تدریج این سامانه از استان خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در نتیجه فعالیت این سامانه اولین بارش فراگیر در سطح استان صورت می‌گیرد، لغزندگی جاده‌ها را به‌همراه دارد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در این رابطه به عمل آید، همچنین باتوجه به جاری شدن رواناب در سطح شهر نسبت به جمع‌آوری کانال‌ها و تمیز کردن آن‌ها اقدام شود.

چراغ‌پور بیان داشت: طی روزهای آینده از نظر دمایی تغییر چندانی نداریم و امروز صبح شهرکرد با کمیمنه دمای یک درجه سردترین ایستگاه استان بود و در گرم‌ترین ساعت هم لردگان با بیشینه دمای 27 درجه گرم‌ترین ایستگاه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام /