جمعه 31 فروردین 1403

آغاز فصل برداشت میگو در خلیج فارس / برداشت میگو امسال کمتر از پارسال است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آغاز فصل برداشت میگو در خلیج فارس / برداشت میگو امسال کمتر از پارسال است

حیدری گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت میگو، از امروز یعنی 18 مرداد برداشت میگو برای قایق ها صیادی و از 19 مرداد نیز برای لنج‌های صیادی آغاز می شود که بر اساس گفته های مراکز پژوهشی امسال شاهد کاهش برداشت میگو خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ بهزاد حیدری معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بوشهر اظهار کرد: زمان صید میگو در خلیج‌فارس از امروز یعنی 18 مرداد برای قایق‌ها آغاز شد و از 19 مردا دنیز برای لنج‌های صیادی آغاز خواهد شد.

حیدری افزود: هزار و 474 قایق و 534 فروند لنج صیادی در استان بوشهر می‌توانند با دریافت مجوز دبرای صید میگو اقدام کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بوشهر گفت: پژوهشکده میگوی بوشهر در گشت‌های تحقیقاتی خود با بررسی ذخایر میگو در 30 منطقه از آب‌های این استان صید را آزاد اعلام کرد.

وی بیان کرد: صید در نوزداگاه‌های میگو مانند اطراف نیروگاه اتمی، منطقه دلوار کمتر از عمق پنج متر، اطراف مُطاف عمق کمتر از 10 متر و زیستگاه‌های مصنوعی مُنگُف، یَروَل، گناوه، دیر و خارگ که به عنوان زیستگاه و چراگاه مصنوعی به شمار می‌روند تا شعاع نیم مایلی ممنوع شده است.

حیدری یادآور شد: همچنین بنا به مصوبه مدیریت کمیته صید، صیادی میگو زیر عمق پنج متری آب برای قایق‌های صیادی ممنوع شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی تعیین شده برای صید میگو در استان بوشهر صید این گونه آبزی برای همه استان‌های جنوبی ممنوع و تنها در استان بوشهر مجاز است و سپس در اواخر شهریور و اوایل مهر در استان هرمزگان آزاد می‌شود.

وی ابراز کرد: با توجه به وضعیت ذخیره میگو، کاهش 20 درصدی شناورها و تلاش آنها در فصل صید امسال ضرورت دارد.

انتهای پیام /