پنج‌شنبه 3 آبان 1403

خلیج فارس

خلیج فارس

خبرگزاری تسنیم

سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با تقویت جایگاه مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی، تحریم‌ها کم اثر می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

گزارش تقی‌زاده به عنوان یکی از کسانی که در مذاکرات حضور داشته و خود متهم به دست داشتن در تمدید آن بوده بیانگر نقش استبدادی رضاشاه در شکل‌گیری قرارداد 1933 است و به شکل تلویحی جلسه مورد ادعا میان شاه و انگلیسی‌ها را تایید می‌کند. در واقع وجدان عمومی مردم چه در زمان رضاشاه و چه پس از او قرارداد 1933 را به عنوان قراردادی به نفع ایران نپذیرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به منطقه خلیج فارس، بعد از عربستان سعودی، راهی قطر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در ادامه سفر خود به منطقه خلیج فارس، بعد از عربستان سعودی، راهی قطر شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه انگلیس خواهان ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و لبنان شد.

وب‌گاه گسترش

نماینده ایلام، ایوان، شیروان و چرداول و مهران در نطق میان دستور خود تأکید کرد که موضوعات اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت مطالبات گندمکاران و پاداش خدمت بازنشستگان، به ویژه فرهنگیان، به مسئله‌ای جدی در جامعه تبدیل شده است. ایشان از دولت درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدرن دیپلماسی مدعی است: «اخیرا چندین روزنامه اسرائیلی عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را به عنوان صدایی معتبر که می‌تواند روابط پاکستان با اسرائیل را عادی کند، تحسین کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فدراسیون ازبکستان رسما میزبانی از بازی تیم‌ملی ایران برابر قطر را نپذیرفت تا شاگردان امیر قلعه‌نویی ناچار باشند بعد از بازی با ازبکستان به کشوری ثالث که به احتمال بسیار زیاد امارات خواهد بود سفر کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران مورد استقبال مقامات عربستان در ریاض قرار گرفت.

خبرگزاری مهر

تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی تایمز 2025 از 73 موسسه به 84 موسسه افزایش یافت.

وب‌گاه گسترش

تغییر و تحولات صورت گرفته در استقلال روز به روز عجیب تر می شود. هلدینگ خلیج فارس این روزها سخت به دنبال انتخاب سرمربی جدید است و به صورت موازی اقدام به همکاری با اشخاص دیگر می کند. جدیدترین تصمیم کادر مدیریتی باشگاه استقلال ممکن است در ایام پیش رو منجر به بروز واکنش های متعددی در میان دوست داران باشگاه شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری رویترز سه‌شنبه به نقل از یک مقام ارشد ایرانی اعلام کرد که تهران به کشورهای عربی خلیج فارس هشدار داده است که استفاده از حریم هوایی آن‌ها در هرگونه حمله به ایران «غیر قابل قبول» خواهد بود.

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت امورخارجه از سفر عراقچی به عربستان برای رایزنی و هماهنگی در موضوع توقف جنایات اسرائیل خبر داد.

وب‌گاه الف

یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفت: «ایران به‌صراحت اعلام کرده است که هر اقدام از سوی یک کشور حوزه خلیج فارس علیه تهران، چه از طریق استفاده از حریم هوایی یا پایگاه‌های نظامی، توسط تهران به‌عنوان اقدامی از سوی کل گروه تلقی خواهد شد و تهران به‌طور متناسب پاسخ خواهد داد.»