چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آفرودسواری در عرصه های منابع طبیعی غیر قانونی است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
آفرودسواری در عرصه های منابع طبیعی غیر قانونی است
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی ملکی آهنگران گفت: آفرودسواری موجب تخریب جنگل و مرتع و همچنین سلب آسایش مردم می شود و از این رو ممنوع است.

وی اظهارداشت: جنگل ها، مراتع و اراضی ملی نیازمند محافظت هستند و ما باید در هر متر از این سرزمین و پای هر درختی حضور داشته باشیم، اما با توجه به محدودیت بکارگیری نیرو و امکانات، ضروری است که مردم نیز همکاری کنند و هر جا که تخلفی دیدند به یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق سامانه های 139 و 1504 اطلاع رسانی کنند.

آهنگران تصریح کرد: طبیعت همچون گنجی است که متعلق به مردم و آیندگان این سرزمین بوده و نیاز به مراقبت و محافظت دارد و از این رو نباید کاری کنیم که موجب تخریب عرصه های منابع طبیعی و آلودگی آب شویم.

وی در مورد آفرودسواری و موتورسواری در عرصه های منابع طبیعی شهرستان کلات نادری استان خراسان رضوی نیز گفت: برای این منطقه هم برنامه داریم و به یگان حفاظت ابلاغ کرده ایم که در این منطقه حضور یابند و گشت زنی کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور افزود: علاوه بر گشت زنی واحدهای یگان حفاظت، از افرادی که جزو همیاران طبیعت هستند خواسته ایم در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی قول داد: منطقه کلات نادری به طور ویژه مورد بررسی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور قرار بگیرد.