یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آلن ویتل همچنان و همیشه در صدر / مهاجمی که پرسپولیس را طلسم کرد و رفت

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آلن ویتل همچنان و همیشه در صدر / مهاجمی که پرسپولیس را طلسم کرد و رفت

یورگن لوکادیا هم بدون اینکه رکورد آلن ویتل را بشکند، اردوی پرسپولیس را ترک کرد.

به گزارش 'ورزش سه"، ثبت شش گل در 11 بازی، هواداران پرسپولیس را به ظهور اولین آقای گل خارجی این باشگاه در لیگ برتر امیدوار کرده اما همه چیز در 24 ساعت دگرگون شد و مهاجمی که قرار بود در دربی برای پرسپولیس گلزنی کند، ناگهان ساز جدایی و خروج از ایران کوک و بامداد امروز تهران را به مقصد کشورش ترک کرد.

لوکادیا و آمار درخشان گلزنی‌اش، بارقه امید نزد هواداران پرسپولیس برای شکستن رکورد آلن ویتل به عنوان برترین گلزن خارجی باشگاه پرسپولیس را به بیشترین میزان خود در 44 سال اخیر رسانده بود.

ویتل که در سال 1355 به ایران آمد و نزدیک به دو فصل در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت، با 16 گل، نام خود را به عنوان بهترین گلزن خارجی باشگاه مطرح کرد و در تمام این سالها همه جانشینان او نتوانستند به رکوردش دست پیدا کنند.

عکس تیمی اورتون در فصل 1971-72؛ آلن ویتل نفر سوم نشسته از سمت راست که با موهای طلایی خودنمایی می‌کند.

آلن ویتل در 34 بار پیراهن سرخ برتن داشت و متوسط نزدیک به هر دو بازی یک گل را به ثبت رساند که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. او همچنین اولین بازیکن خارجی تاریخ دربی محسوب می‌شود.

نزدیک‌ترین بازیکن به این ستاره سابق اورتون و کریستال پالاس که به عنوان بمب نقل و لنتقالاتی علی عبده راهی پرسپولیس شد، گادوین منشا است که 14 گل به ثمر رساند اما او هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

حالا در حالی که مدیران باشگاه پرسپولیس امید چندانی به بازگشت لوکادیا ندارند، بسیاری پرونده او در جمع سرخپوشان را تمام شده می‌دانند؛ مهاجمی که در مدتی اندک کیفیتی درخشان را از خود به نمایش گذاشت اما به نظر پرسپولیس حداقل در چند بازی پیش رو باید به غیبتش عادت کند.

آلن ویتل همچنان و همیشه در صدر / مهاجمی که پرسپولیس را طلسم کرد و رفت 2