یک‌شنبه 18 شهریور 1403

آلکاراز؛ پادشاه جوان ویمبلدون

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع

کارلوس آلکاراز تنیسور 21 ساله اسپانیایی مانند سال گذشته قهرمان مهمترین گرنداسلم تنیس دنیا شد و با شکست نوواک جوکوویچ صرب، برنده جایزه 8/2 میلیون دلاری این مسابقات شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، تور معتبر ویمبلدون که در رده های مختلف مردان و زنان از نوجوانان تا معلولان و پیشکسوتان در 19 زمین چمن در منطقه ویمبلدون در حومه لندن برگزار می شود، امروز با قهرمانی آلکاراز اسپانیایی به پایان...

کارلوس آلکاراز تنیسور 21 ساله اسپانیایی مانند سال گذشته قهرمان مهمترین گرنداسلم تنیس دنیا شد و با شکست نوواک جوکوویچ صرب، برنده جایزه 8/2 میلیون دلاری این مسابقات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، تور معتبر ویمبلدون که در رده های مختلف مردان و زنان از نوجوانان تا معلولان و پیشکسوتان در 19 زمین چمن در منطقه ویمبلدون در حومه لندن برگزار می شود، امروز با قهرمانی آلکاراز اسپانیایی به پایان رسید.

دو ست اول و دوم با برتری بدون دردسر آلکاراز (با نتایج مشابه 6 بر 2) به پایان رسید.

اما داستان ست سوم کاملا متفاوت بود و جوکوویچ، با تشویق های بی امان تماشاگران به بازی برگشت و نمایشی برابر را ارائه داد. جو وحشتناک حاکم بر زمین اصلی تنیس ویمبلدون به دو روز قبل برمی گشت.

داستان از نیمه نهایی شروع شد. آلکاراز در پایان بازی با مدودوف و قطعی شدن حضورش در فینال ویمبلدون امسال گفت امبدوارم روز یکشنبه روزی خاص برای اسپانیایی ها باشد. اشاره او به حضور خودش در فینال ویمبلدون و همین طور حضور اسپانیا در فینال یورو 2024 بود. اما حضور انگلیس در فینال یورو باعث شد تمام جمعیت او را هو کنند و موجب شود او سریعا جمله اش را اصلاح کند و بگوید: نگفتم برد اسپانیا گفتم روز خاص برای اسپانیا. همین جمله موجب شد جو سنگین ویمبلدون پارسال که 100 درصد به سود آلکاراز بود به سود جوکوویچ تغییر کند و قهرمان 37 ساله صرب به لطف همین حمایت ها تا تساوی 6-6 پیش برود.

اما آلکاراز توانست در تایبرک به برتری 7 بر 4 رسیده و ست سوم را با نتیجه 7 بر 6 به سود خود تمام کند.

به این ترتیب، پس از تکرار فینال سال گذشته، نتیجه پارسال هم تکرار شد تا دوباره آلکاراز پادشاه ویمبلدون شود. حالا این جوان 21 ساله، چراغ اول را برای اسپانیا روشن کرد و منتظر می ماند تا ببیند در فینال امشب اسپانیا - انگلیس (که از ساعت 22:30 آغاز می شود)، چه نتیجه ای رقم می خورد.