جمعه 7 اردیبهشت 1403

آماده باش کامل عراق برای اربعین / پیشنهاداتی برای فعالیت موکب‌ها

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
آماده باش کامل عراق برای اربعین / پیشنهاداتی برای فعالیت موکب‌ها

استاندار کربلا با اشاره به اینکه عراق برای مراسم اربعین در آماده‌باش کامل به سر می‌برد، برای فعالیت بهتر مواکب پیشنهاداتی ارائه کرد.

استاندار کربلا با اشاره به اینکه عراق برای مراسم اربعین در آماده‌باش کامل به سر می‌برد، برای فعالیت بهتر مواکب پیشنهاداتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصیف الخطایی استاندار کربلا بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشکر از مقامات ایرانی به دلیل همکاری عالی با دولت عراق در مناسبات مذهبی گفت: برای تمامی زائران دعا می‌کنیم که در صحت و سلامت باشند.

وی افزود: آمادگی کامل برای استقبال زائران در اربعین به هر تعدادی که باشند داریم.

الخطایی بیان کرد: شما می دانید میلیون‌ها نفر سالانه وارد کربلا می شوند. در مراسمات عاشورا، نیمه شعبان، عرفه و اربعین پذیرای زائرای بسیاری هستند. البته در شب‌های جمعه زیارت‌های میلیونی را در کربلا شاهد هستیم.

استاندار کربلا گفت: استانداری کربلا، آستان‌های مقدس حسینی (ع) و عباسی (ع) و نیروهای امنیتی همه در خدمت زائران هستند.

وی ادامه داد: شما بهتر می دانید که اهالی کربلا به عنوان شهروند صرفاً میزبانان زائران نیستند بلکه آنها قلبا پذیرای زائران هستند و میزبانی را با جان و دل انجام می دهند.

الخطایی بیان کرد: تمامی استان هایی که محل گذر زائران هستند که تمام میزبانان زائران هستند.

استاندار کربلا گفت: عراق مکانیزم بسیار خوبی در اجرا برنامه های ویژه برای زائران اربعین هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از زیارت عاشورا ما بلافاصله برای اربعین آماده شده ایم؛ دو روز است که برنامه های امنیتی را اجرا کرده ایم و وزیر کشور، نیروهای مسلح و نیروهای خدماتی همه در حالت آماده باش کامل هستند.

الخطایی با اشاره با اینکه عتبه حسینی (ع) و عباسی (ع) هم برای مراسم اربعین آماده اند، افزود: یکی از مواردی که آن را پیگیری می کنیم آموزش زبان فارسی به نیروهای اجرایی است که البته با سفیر ایران در عراق هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

استاندار کربلا گفت: شهروندان کربلا در طول سال پول‌های خود را برای اربعین جمع می‌کنند و نذر زائران می‌کنند.

وی گفت: در جریان هستید که هیات ها و مواکب حسینی در کربلا و یا برخی از استانها تا 20 صفر برنامه ریزی دارند تا بتوانند به زائران اربعین خدمتت ارائه دهند.

الخطایی افزود: ما می دانیم که تعداد زائران ایرانی بیشتر از کشورهای دیگر است، پس در نتیجه مواکب باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که یا تا بعد از اربعین خدمت دهند یا کلاً برای بعد از اربعین خدمت بدهند.

استاندار کربلا تصریح کرد: برای حمل و نقل آماده هستیم تا بتوانیم زائران را از مرز به شهرها و برعکس منتقل کنیم اما هرچقدر توقف زائران کمتر باشد کار ما راحت تر است.