یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آماده باش 100 درصدی پلیس گیلان در آستانه نوروز

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
آماده باش 100 درصدی پلیس گیلان در آستانه نوروز

رشت - فرمانده انتظامی گیلان از آماده باش 100 درصدی پلیس استان در آستانه نوروز خبر داد و گفت: 630 تیم خودروریی، موتوری و پیاده در حوزه انتظامی پیش بینی شده است.

رشت - فرمانده انتظامی گیلان از آماده باش 100 درصدی پلیس استان در آستانه نوروز خبر داد و گفت: 630 تیم خودروریی، موتوری و پیاده در حوزه انتظامی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی امروز سه‌شنبه در مراسم آغاز رزمایش طرح نوروزی 1402، اظهار کرد: این طرح با شعار «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» همزمان با کشور در استان گیلان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام معابر شهری زیر پوشش طرح نوروزی پلیس قرار می‌گیرند، افزود: اجرای این طرح بیشتر بر روی محورهای پر تردد و حادثه خیز متمرکز بوده و پیش بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی گیلان از آماده باش 100 درصدی پلیس گیلان در آستانه نوروز خبر داد و بیان کرد: در این طرح 65 تیم گشت پلیس در قالب حدود 330 نفر محورهای مواصلاتی را تحت کنترل قرار می‌دهند.

سردار ملکی از فعالیت حدود 2200 نفر در طرح امدادی پلیس در نوروز خبر داد و اضافه کرد: در این طرح 10 دستگاه امدادی، 391 خودرو سبک و سنگین، 150 پایگاه ثابت و 126 پایگاه سیار مشارکت دارند.

وی با اشاره به اهداف طرح نوروزی پلیس در راستی نظم بخشی محورها، افزود: مدیریت ترافیکی، تأمین ایمنی عبور و مرور، کنترل تردد، ایمن بخشی محورها و کنترل آمد و شد خودروها بخشی از محورهای اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان راهنمایی و رانندگی بمنظور جلوگیری از حوادث رانندگی، بیان کرد: تا کنون افزایشی در آمار جانباختگان نداشته‌ایم و همه تلاش‌ها برای نزولی بودن آمار فوتی تصادف است.

سردار ملکی با تصریح بر اینکه کنترل دقیق وسایل حمل و نقل عمومی و مسافربری در جاده‌ها برای ارتقا ایمنی و رضایتمندی مسافران است، گفت: بازرسی غیر محسوس برای کنترل نحوه رعایت مقررات توسط رانندگان اتوبوس‌ها هم در نظر گرفته شده است و تیم‌های رسیدگی به تصادفات نیز در آماده باش هستند.

وی از آماده باش 630 تیم خودرویی، موتوری و پیاده در حوزه انتظامی خبر داد و افزود: رفع نواقص جاده‌ای، ارتقا ایمنی معابر برون شهری، مدیریت هماهنگ حوادث جاده‌ای دور انتظار نیست.