دوشنبه 16 مهر 1403

آماده‌سازی برای تبرئه در پرونده بزرگ؟/ زلزله در فوتبال: پیروزی تاریخی منچسترسیتی بر لیگ برتر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آماده‌سازی برای تبرئه در پرونده بزرگ؟/ زلزله در فوتبال: پیروزی تاریخی منچسترسیتی بر لیگ برتر

منچسترسیتی در دعوای حقوقی خود با لیگ برتر انگلیس در ارتباط با قوانین موسوم به APT به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دیلی‌میل دقایقی پیش در خبری اختصاصی اعلام کرد که در دعوای حقوقی منچسترسیتی با لیگ برتر انگلیس اتفاقی بزرگ افتاده و سیتی به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کرده است.

دادگاه در این پرونده به نفع سیتی حکم داد و اعلام کرد قوانین جدید وضع شده از طرف لیگ برتر درباره قراردادهای اسپانسری، غیر قانونی است.

هیئتی از قضات بازنشسته به این پرونده رسیدگی می‌کرد. این هیئت امروز حکم داد که قوانین صادره از طرف لیگ برتر باید بازنگری شود. لیگ برتر انگلیس مدعی است که قوانین APT (تراکنش طرف ذی‌نفع) را به این علت وضع کرده تا باشگاه‌ها با طرف‌هایی که به مالکان‌شان ارتباط تجاری دارند قراردادهای اسپانسری صوری منعقد نکنند. اما هیئت قضایی رسیدگی‌کننده به شکایت سیتی علیه لیگ برتر امروز حکم داد که قوانین APT ناقض قانون بالادستی رقابت در انگلیس است. این هیئت همچنین حکم داد که متوقف کردن دو قرارداد اسپانسری اخیر سیتی با استناد به این قانون، خلاف بوده است.

دیلی‌میل می‌گوید هیئت قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده امروز حکم خود را که شامل 175 صفحه استدلال حقوقی است به همه باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس ارسال کرده است.

حالا انتظار می‌رود که منچسترسیتی برای انتقام گرفتن از لیگ برتر وارد میدان شده و طلب غرامت کند. حکم امروز غیر قابل فرجام‌خواهی است و لیگ برتر انگلیس یا باید قانون APT را کلا کان لم یکن اعلام کرده یا آن را به صورت اساسی اصلاح کند.

یکی از مشکلات بزرگ منچسترسیتی این بود که لیگ برتر قرارداد اسپانسری بزرگ باشگاه با هواپیمایی اتحاد را لغو کرده بود. این هواپیمایی در مالکیت حکومت امارات و امیرنشین ابوظبی است و با باشگاه منچسترسیتی مالک مشترک دارد. قرارداد دیگری که به همین علت لغو شده بود قرارداد اسپانسری سیتی با یک بانک دولتی در ابوظبی بود.

باید اشاره کرد که این پروند با پرونده بزرگ منچسترسیتی و اتهام نقض بیش از صد مورد از قوانین فرپلی مالی متفاوت است. سیتی در آن پرونده به صورت جداگانه محاکمه می‌شود و حکم کمیسیون مستقل رسیدگی به اتهاماتش به این زودی‌ها اعلام نخواهد شد. آن پرونده ممکن است برای منچسترسیتی تبعاتی بزرگ داشته باشد و حتی به کاهش شدید امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر منجر شود.

آماده‌سازی برای تبرئه در پرونده بزرگ؟/ زلزله در فوتبال: پیروزی تاریخی منچسترسیتی بر لیگ برتر 2