پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ورود به حل مسائل لجستیکی کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ورود به حل مسائل لجستیکی کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش پایانی سومین دوره جایزه ملی تعالی لجستیک و زنجیره تامین که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: لجستیک، بحث کاملا تخصصی است که مانند خیلی از زمینه های دیگر زندگی بشر تحت تاثیر اینترنت بوده است.

وی با بیان اینکه در دهه 1980 میلادی کاهش حجم خرید و افزایش دفعات ارسال، مساله اصلی لجستیک بود گفت: در دهه 1990 انعطاف پذیری در تولید و برقراری رضایت مشتریان نکته کلیدی در فضای لجستیکی بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون فضای مجازی و اینترنت در حال تحول لجستیک و تدارکات است، گفت: بیگ دیتا و تاثیراتش در لجستیک، تبادل اطلاعات و تعاملات مالی قویا تحت تاثیر توسعه تکنولوی قرار گرفته است.

قدسی پور گفت: در برخی صنایع تا 80 درصد از قیمت تمام شده را حمل و نقل تشکیل می دهد که این میزان جای تامل دارد اما آ مار رسمی در جهان تا 15 درصد است؛ این امار در ایران تا 30 درصد ارزیابی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما در مدیریت کشور در جاهایی خوب عمل کردیم و در جاهایی هم ضعف داشتیم که این ضعف بیشتر در مدیریت کلان بوده است.

وی اضافه کرد: در قالب کلان کشور سیستم ها تا حدود زیادی ازکنترل خارج می‌شود و نمی توانیم بگوییم کل سیستم تحت کنترل است و در سمینارها باید به فرایندهای کلان بیشتر توجه کنیم. ما اکنون در حمل و نقل گندم، لاستیک ماشین، فولاد، و... با مشکلاتی مواجه هستیم.

* دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد به زمینه های لجستیکی ورود کند

وی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی حمل و نقل کلان یکی از محورهای اساسی است که می‌تواند در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد به زمینه های لجستیکی ورود کند و رساله‌های دکترا و پروژه های واقعی تر در این زمینه به انجام برساند.

وی گفت: لازم است در این همایش با تامل روی مسائل لجستیکی کشور بحث شود ضمن اینکه ضروری است دستگاهها از دانشگاهها چنین موضوعاتی را مطالبه کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاهیان

دانشگاه صنعتی امیرکبیر سید حسن قدسی پور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ورود به حل مسائل لجستیکی کشور 2