جمعه 28 اردیبهشت 1403

آمارهای جالب از خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها / به ازای هر 1000 دانشجو 19 خوابگاه داریم! + عکس و فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آمارهای جالب از خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها / به ازای هر 1000 دانشجو 19 خوابگاه داریم! + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چالش کمبود خوابگاه‌های متاهلی برای اسکان دانشجویان متاهل چندی است که مورد توجه قرار گرفته و بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت یکی از مهمترین تکالیفی که این قانون برای افزایش نرخ فرزند آوری تعیین کرده این است که وزارت خانه‌های علوم و بهداشت مکلف به ساخت و توسعه خوابگاه‌های متاهلی هستند که این قانون از مهرماه 1400 به این وزارت خانه‌ها ابلاغ شده است. بر...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چالش کمبود خوابگاه‌های متاهلی برای اسکان دانشجویان متاهل چندی است که مورد توجه قرار گرفته و بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت یکی از مهمترین تکالیفی که این قانون برای افزایش نرخ فرزند آوری تعیین کرده این است که وزارت خانه‌های علوم و بهداشت مکلف به ساخت و توسعه خوابگاه‌های متاهلی هستند که این قانون از مهرماه 1400 به این وزارت خانه‌ها ابلاغ شده است. بر اساس اعلام وزارت علوم این وزارت خانه 87 هزار دانشجوی متاهل دارد در صورتی که تنها 1800 واحد خوابگاه متاهلی در کشور وجو دارد و آمار نشان می‌دهد که از 1000 دانشجوی کشور 116 نفر متاهل هستند و برای هر 1000 دانشجوی متاهل تنها 19 خوابگاه متاهلی موجود است و چالش جدی در این مسئله این است که 45 درصد استان‌ها و دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم از داشتن خوابگاه متاهلی محروم هستند.

همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت 34000 دانشجوی متاهلی هستند که برای این تعداد دانشجو 800 واحد خوابگاه متاهلی است که از هر 1000 دانشجوی پزشکی 100 دانشجو متاهل هستند که تنها برای 2 دانشجو ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی وجود دارد و مابقی دانشجویان از اسکان در خوابگاه‌های متاهلی محروم هستند.

آمارهای جالب از خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها / به ازای هر 1000 دانشجو 19 خوابگاه داریم! + عکس و فیلم 2