دوشنبه 16 مهر 1403

آمارهای طلاق توافقی در البرز نگران‌کننده است / مشاوره‌های قبل از ازدواج؛ ناجی پیوندهای زناشویی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمارهای طلاق توافقی در البرز نگران‌کننده است / مشاوره‌های قبل از ازدواج؛ ناجی پیوندهای زناشویی

مریم اسدی گفت: مشاورین باید طلاق توافقی را اصلاح و ابتدا مشکلات زوجین را ریشه‌یابی کنند و سپس نسبت به این نوع طلاق اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: آمارهای طلاق توافقی در البرز نگران کننده است.

مریم اسدی ادامه داد: مشاورین باید طلاق توافقی را اصلاح کنند و ابتدا مشکلات زوجین را ریشه یابی کنند و سپس نسبت به این نوع طلاق اقدام نمایند.

وی افزود: این نوع طلاق ها به دلیل اینکه سریعتر و آسانتر پیش می رود، در افزایش آمار طلاق به شدت موثر است.

این کارشناس تصریح کرد: بسیاری از اختلاف های زوجین با چندین جلسه مشاوره و آموزش مهارت های زندگی به راحتی برطرف می شود.

اسدی گفت: بسیاری از تصمیم های زوجین در این نوع طلاق عجولانه و از روی احساس است و در این بین نقش مشاوران در آگاه سازی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: مشاوره، حلقه مفقوده مشکلات خانوادگی در جامعه کنونی است زیرا بسیاری از اختلافات با مهارت های فردی قابل حل است.

این کارشناس بیان کرد: اگر زوجین قبل از ازدواج عاقلانه برای ازدواج تصمیم بگیرند و از مشاوره استفاده کنند قطعا هیچ گاه در زندگی مشترک به طلاق توافقی فکر نمی کنند.

اسدی بیان کرد: باید افراد به سن ازدواج و به آن بلوغ فکری رسیده باشند و سپس برای تشکیل خانواده اقدام کنند، اگر این مشکل قبل از عقد شناسایی شود، قطعا به زندگی ناموفق منجر نخواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طلاق توافقی یعنی در عمل هیچ کدام از زوجین درصدد حل مشکل تلاش نمی کنند و می خواهند با پاک کردن مسئله از حل دغدغه هایشان رهایی یایند، در صورتی که این نقطه سرآغاز مشکلات دیگری خواهد بود.

انتهای پیام /