سه‌شنبه 17 مهر 1403

آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد 6 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد 6 درصد کاهش یافت

یاسوج - ایرنا - بر اساس اظهارات کارشناسان حوزه ثبت احوال، چنانچه ظرف 2 سال اخیر میانگین ازدواج و ولادت نسبت به سال های گذشته کاهش داشته و بر خلاف آن در این مدت میزان طلاق در این استان سیر نزولی داشته است.

مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در این باره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان طلاق در مدت 9 ماهه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش نشان می دهد در حالی شمار آمار ازدواج و ولادت در این مدت کم شده است.

سید محمد علی تقوی افزود: در سال جاری یک هزار و 64 واقعه طلاق در استان اتفاق افتاده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 130 واقعه طلاق بوده است.

وی بیان کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد یک ازدواج به طلاق می انجامد، این در حالی است که میانگین کشوری هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود.

تقوی ابراز داشت: میانگین سن طلاق در استان در میان مردان و زنان به ترتیب 36 و 31 سال است که این مهم نشان می دهد بیشتر طلاق ها در پنج سال اول ازدواج رخ داده اند.

وی تاکید کرد: همچنین امسال چهار هزار و 956 واقعه ازدواج در استان رخ داد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 315 فقره ازدواج بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین سن ازدواج مردان در این استان 30 سال و زنان 25 سال بوده، به گونه ای که سن ازدواج در این استان حدود یک سال بیشتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: طی 9 ماه امسال آمار ولادت 15 درصد کاهش و وفات 7 درصد رشد داشته است.

تقوی عنوان کرد: 52 درصد ولادت ها مربوط به پسر ها و 48 درصد دیگر دختر بوده اند و در مجموع این کاهش 15 درصدی در آمار ولادت کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال 9 هزار و 266 واقعه ولادت در این استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار و 954 واقعه بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر723 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*