چهارشنبه 6 تیر 1403

آمبروزینی:/ مطمئن نیستم ایتالیای فعلی به خوبی یورو 2020 باشد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آمبروزینی:/ مطمئن نیستم ایتالیای فعلی به خوبی یورو 2020 باشد

ماسیمو آمبروزینی، اسطوره میلان، اعلام کرد بعید می‌داند که ایتالیا بتواند قهرمان یورو 2024 شود.

به گزارش "ورزش سه"، ماسیمو آمبروزینی، هافبک سابق میلان، چندان به تکرار موفقیت ایتالیا در یورو 2024 امیدوار نیست. با این حال، در حالی که کسی برای ایتالیا در یورو 2020، شانسی قائل نبود، این تیم در فینال ومبلی انگلیس را شکست داد. آمبروزینی گفت: «می‌خواهم در مورد ایتالیا صادق باشم، حتی با وجود اینکه لوچانو اسپالتی در حال حاضر بهترین سرمربی‌ای است که می‌توانستیم داشته باشیم، من در حال حاضر خیلی خوشبین نیستم. بعید می‌دانم او به اندازه کافی فرصت داشته باشد تا ایده‌هایش را به تیم منتقل کند. ما همچنین یک بازیکن کلیدی به نام فرانچسکو آچربی را از دست دادیم که تجربه زیادی به ارمغان می‌آورد. ما هنوز بازیکنان خوب زیادی داریم، اما واقع‌بینانه، باید از مرحله گروهی صعود کنیم. سپس برای من، یک چهارم نهایی یک موقعیت خوشبینانه برای ایتالیا است.» ترکیب تیم نسبت به تیمی که سه سال پیش در ورزشگاه ومبلی قهرمان شد، به میزان قابل توجهی تغییر کرده است، هرچند که این تیم زیر نظر روبرتو مانچینی نتوانست به جام جهانی 2022 راه پیدا کند.

آمبروزینی ادامه داد: «در حال حاضر، کیفیت تیم ایتالیا نسبت به یورو 2020 پایین‌تر است. ایتالیا یک تیم عجیب است، زیرا ما نتوانستیم به دو جام جهانی گذشته راه پیدا کنیم و سپس در میانه راه قهرمان اروپا شدیم. ما می‌توانیم یک تیم عجیب باشیم. آن تیم در یورو 2020 روز به روز و بازی به بازی بهتر می‌شد، آنها در آن تورنمنت حس خاصی ایجاد کردند. هنوز مطمئن نیستم که تیم فعلی بتواند به همان اندازه خوب باشد.» اسپالتی تنها در سپتامبر 2023 هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و برای آماده سازی یورو 2024 اولین باری است که چند روز فرصت کار با بازیکنان را دارد. «شما دیده‌اید که لوچانو اسپالتی سال گذشته با ناپولی چه کرد و آنها از نظر سبک بازی، یکی از باورنکردنی‌ترین تیم‌هایی بودند که در دو دهه اخیر دیده‌ام. لوچانو سرمربی بسیار خوبی است، اما او تنها در 20 روز باید تیمش را به بازی روان و هماهنگ برساند، این با روبرتو مانچینی کمی متفاوت است. بازیکنان بدون موقعیت ثابت در زمین حرکت می‌کنند، اما همه می‌خواهند برای پیدا کردن فضای مناسب جابجا شوند. امیدوارم بازیکنان خیلی زود متوجه شوند که او چه می‌خواهد.» جانلوئیجی دوناروما و نیکولو بارلا به عنوان ستاره‌های برجسته در ترکیب فعلی آتزوری شناخته می‌شوند. «در ایتالیا، گاهی اوقات دوست داریم جانلوئیجی دوناروما را مورد انتقاد قرار دهیم. مردم در ایتالیا، به خصوص در میلان، با رفتن او به پاریس سن ژرمن ناراحت شدند. اما صادقانه بگویم، او در سطح جانلوئیجی بوفون نیست. بوفون یکی از بزرگان تاریخ است. برای اینکه دوناروما به آن سطح برسد، او باید به مدت سه یا چهار سال دیگر نقش بزرگتری در تیم ایفا کند تا به آن سطح نزدیک شود.»

«البته مهمترین بازیکن ایتالیا بارلا است. سطحی که او در فصل گذشته با اینتر به آن رسید، نشان داد که او یک بازیکن برتر است. به نظر من، او برای تبدیل شدن به یک بازیکن بسیار بسیار برتر، نیاز به یک قدم دیگر داشت، اما این فصل او چیزهای بیشتری به بازی خود اضافه کرد. خیلی دوست داشتم او را در ترکیب گواردیولا ببینم.» این صحبت‌ها در حالی از آمبروزینی شنیده می‌شود که او ایتالیا را برای تکرار قهرمانی اروپا چندان لایق نمی‌داند. اما جانشین احتمالی آتزوری در قهرمانی اروپا چه تیمی است؟ «فکر می‌کنم فرانسه قوی‌ترین تیم را دارد. آن‌ها بازیکنان خوب و باتجربه‌ی زیادی دارند. به نظر من، در حال حاضر از سایر رقبا بهتر هستند.»

آمبروزینی:/ مطمئن نیستم ایتالیای فعلی به خوبی یورو 2020 باشد 2
آمبروزینی:/ مطمئن نیستم ایتالیای فعلی به خوبی یورو 2020 باشد 3