چهارشنبه 18 مهر 1403

آموزش مهارتی 50 هزار دانش آموخته در اجرای «طرح آباد»

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آموزش مهارتی 50 هزار دانش آموخته در اجرای «طرح آباد»

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین بلندی، رئیس دانشگاه علمی و کابردی در نشست خبری سی و سومین سالگرد تاسیس این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: دغدغه اشتغال مسئله بسیار مهمی بوده که رهبر انقلاب همواره دغدغه آن را داشتند و در سخنرانی‌های متعدد خودشان نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید دارند. وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت کار سه نهادی که در زمینه اشتغال...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین بلندی، رئیس دانشگاه علمی و کابردی در نشست خبری سی و سومین سالگرد تاسیس این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: دغدغه اشتغال مسئله بسیار مهمی بوده که رهبر انقلاب همواره دغدغه آن را داشتند و در سخنرانی‌های متعدد خودشان نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید دارند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت کار سه نهادی که در زمینه اشتغال وظایف خود را دارند و در سال 71 که دانشگاه علمی و کاربردی تاسیس شد یکی از موارد مهم آن این است که با همکاری نهاد‌ها زمینه آموزش نیرو‌های انسانی را فراهم کند.

بلندی گفت: هم آموزش و هم توانمند سازی برای آینده است که مسئله اشتغال محسوب می‌شود که ایجاد اشتغال مسئله مهم کشور است که دانشگاه یکی از وظایف آن آموزش و تربیت نیرو‌های انسانی است.

وی در ادامه گفت: ما مجریان خاص در دانشگاه علمی و کاربردی داریم و مراکز ما جهت گیری نیاز منطقه است و با کمک بخش خصوصی دوره‌ها را برگزار می‌کنیم.

بلندی یادآور شد: جنبه‌های تخصصی را در رشته‌های تحصیلی در نظر می‌گیریم و نیاز مشاغل را در آموزش نیروی انسانی را داریم. وجه تمایز ما با سایر دانشگاه‌های مهارتی استفاده از محل کار برای آموزش است.

وی با اشاره به تصویب برنامه هفتم در مجلس گفت: بررسی که صورت گرفت نشان داد که برخی از برنامه‌های هفتم را آغاز کردیم و یکی از مسائل مهم که وزیر علوم در 14 بند به مجلس ارائه کرده است که محور آن نظام آموزش عالی کشور شایسته محور و کارآمد است که تربیت نیروی انسانی است.

وی افزود: برای آموزش نیرو‌های انسانی و کارآمد باید فکر اساسی برای آموزش‌ها شود که برای دانش آموختگان آموزش‌های راه اندازی کردیم که تعداد قابل توجهی دانش آموخته داریم که بیکار هستند که در هیات وزیران تصویب شده که سالی 50 هزار نفر را آموزش دهیم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی آموزش نیروی کار را برعهده دارد و دلیل آن هم دوره‌های آموزشی و مهارتی است و آموزش‌های غیر هدفمند را قبول نداریم این طرح با نام طرح آباد است که در تامین منابع انسانی دستگاه‌ها با کمک خود دستگاه‌ها اقدام کنند و حداقل 50 هزار نفر است.

وی در ادامه گفت: این طرح آغاز شده و ده درصد کار انجام شده است.

بلندی با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: با توسعه این آموزش‌ها 30 درصد متقاضیان ما افزایش پیدا کردند و وزارت کار اعلام کر ه که 93 درصد دانشجویان ما شاغل هستند. در این مدت 27 مرکز راه اندازی کردیم و بیش از 15 هزار نفر را تضمین اشتغال کردیم و معتقدیم کسی که از دانشگاه علمی و کاربردی بیرون می‌آید نباید بیکار باشد.

وی گفت: تلاش ما این است که تا 4 سال آینده کسانی که از دانشگاه درخواست اشتغال دارند ضد درصد شاغل شوند.