چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

آینده قیمت طلا درخشان می‌شود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
آینده قیمت طلا درخشان می‌شود؟

گلدمن ساکس در روز قبل پیش‌بینی خود از طلا را تغییر داد و آینده طلا را درخشان‌تر پیش‌بینی کرد. گلدمن ساکس در روز قبل پیش‌بینی خود از طلا را تغییر داد و آینده طلا را درخشان‌تر پیش‌بینی کرد. به گزارش عرشه آنلاین؛ قیمت طلا در چند روز اخیر با نوسانات مختلفی همراه شد. گفته می شود بازار دچار هیجان قیمتی است و احتمال ریزش مجدد قیمت ها وجود دارد.

گلدمن ساکس در روز قبل پیش‌بینی خود از طلا را تغییر داد و آینده طلا را درخشان‌تر پیش‌بینی کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ قیمت طلا در چند روز اخیر با نوسانات مختلفی همراه شد. گفته می شود بازار دچار هیجان قیمتی است و احتمال ریزش مجدد قیمت ها وجود دارد.

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازارها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. درحال‌حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیرها و پارامترهای مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال 2022 ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصادهای نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشورهای آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در امسال را از دو هزار و 300 دلار به دو هزار و 700 دلار ارتقاء داده است.

درحال‌حاضر محدوده 15 میلیون و 700 هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم می‌کند.

منبع: اکوایران هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

آینده قیمت طلا درخشان می‌شود؟ 2