دوشنبه 16 مهر 1403

ابلاغیه فوری کمیته اخلاق | دروازه‌بان پرحاشیه تیم ملی حسابی به دردسر افتاد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
ابلاغیه فوری کمیته اخلاق | دروازه‌بان پرحاشیه تیم ملی حسابی به دردسر افتاد

کمیته اخلاق از علیرضا بیرانوند خواست تا برای ادای پاره‌ای از توضیحات در فدراسیون فوتبال حاضر شود.

در اظهار نظر جنجالی مدعی شد بابت امضای الحاقیه قرارداد با باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته، مبلغ پنج میلیارد تومان را هیأت مدیره به عنوان شیرینی دریافت کردند.

دروازه‌بان تیم ملی ایران که بابت جریمه نزدیک به 20 میلیارد تومانی از سوی کمیته تعیین وضعیت ناراحت به نظر می‌رسد ادعای جنجالی خود را در حالی مطرح کرد که طبق قوانین جاری انضباطی می‌تواند برای او و فرد دریافت کننده محرومیت سنگین به همراه داشته باشد.

طبق ماده 72 آئین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر شخص مرتبط با فوتبال یا از طرف شخص ثالث از طریق اعطا یا تعهد یا پیشنهاد امتیازات یا وعده‌های نامشروع و غیرموجه یا رشوه به مقامات رسمی یا کارمندان فدراسیون یا هیأت‌ها، بازیکنان یا مقامات رسمی باشگاه‌ها، تلاش نماید که ایشان را به نقش اساسنامه، مقررات، آئین نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فدراسیون فوتبال ترغیب یا تحریک نماید به محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای حداقل 12 ماه بعلاوه حداقل 12 ماه محرومیت از ورود به کلیه ورزشگاه‌های کشور و جریمه نقدی به میزان حداقل دویست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

علیرضا بیرانوند ادعا کرد هیات مدیره پرسپولیس 5 میلیارد تومان از او شیرینی گرفته تا الحاقیه قراردادش را ثبت کند، بابت همین ادعا به کمیته انضباطی احضار شد اما بیرو در مصاحبه‌اش حرف دیگری هم زد؛ او موقع جدا شدن از جمع خبرنگاران گفت اگر پرسپولیسی‌ها خیلی حرف بزنند فیلم شیرینی گرفتن‌شان از خودم را منتشر می‌کنم.

به گفته یکی از نزدیکان بیرانوند این تهدید دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کاملاً جدی است و او انگار فیلم کوتاهی در اختیار دارد که نشان می‌دهد برخی افراد از او به اسم شیرینی ثبت الحاقیه قرارداد چند میلیارد تومان پول گرفته‌اند!

این مصاحبه پر سر و صدای علیرضا بیرانوند پس از شکست تراکتور مقابل فولاد، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و بلافاصله با دعوت این دروازه‌بان به کمیته انضباطی همراه شد اما این تمام ماجرا نبود و امروز احضاریه دیگری هم به دست دروازه‌بان تیم ملی رسید.

در حالی که بیرانوند گفته بود که پنج میلیارد تومان به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس شیرینی داده تا با الصاق الحاقیه به قراردادش موافقت کنند، کمیته اخلاق در همین خصوص بیرانوند را احضار کرده تا در مورد این ادعای بزرگ و این اتهام شگفت‌انگیز پاسخگو باشد.

هنوز مشخص نیست که بیرانوند چه زمانی باید به کمیته اخلاق برود اما به هر حال حضور او در تیم ملی زیر سایه دو احضاریه او به دو کمیته قضایی فدراسیون فوتبال قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که بعد از اعمال محرومیت تعلیقی برای بیرانوند در کمیته تعیین، چه حکم دیگری برای او صادر خواهد شد.

نکته مهم اینکه پرسپولیس حکم محرومیت تعلیقی بیرانوند را به کمیته استیناف برده تا از حالت تعلیق خارج کند و همچنین امروز در مورد اظهارات او شکایتی را به کمیته انضباطی تسلیم کرده است.