یک‌شنبه 1 مهر 1403

اتراق «کاروان قطب شمال» در شبکه یک

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اتراق «کاروان قطب شمال» در شبکه یک

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، فیلم سینمایی «کاروان قطب شمال» در گونه جنگی، اکشن و تاریخی محصول نروژ در سال 2023 قرار است از شبکه یک سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی حسین خدادادبیگی و صدابردار آن رامین آریاشکوه است. بابک اشکبوس، رضا الماسی، علی بیگ محمدی، مریم رادپور، حسین سرآبادانی، محمد صادقیان، پویا فهیمی، شروین قطعه ای، کسری کیانی، علی منانی، اردشیر منظم، علی همت مومیوند و حسین خدادادبیگی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

در این فیلم خواهیم دید: در سال 1942، یک کاروان متشکل از 35 کشتی غیرنظامی که حامل تجهیزات حیاتی از ایسلند به اتحاد جماهیر شوروی بود، با چالش‌های مرگباری در اقیانوس منجمد شمالی مواجه می‌شود. این کاروان که توسط نیروی دریایی متفقین اسکورت می‌شد، به دلیل اشتباهات فاجعه‌بار اطلاعاتی، در معرض حملات هوایی و دریایی بی‌امان آلمان قرار می‌گیرد. در این میان، قهرمانان داستان باید با شجاعت و تدابیر هوشمندانه، از خود و محموله‌های ارزشمندشان دفاع کنند و به مقصد برسند.

فیلم از کارگردانی، بازیگری، تصویربرداری و جلوه‌های ویژه بی نظیری برخوردار است که بیننده را تا پایان داستان با خود همراه می‌سازد. در عین حال پیام‌های مثبتی نظیر میهن دوستی و اتکا به خود و نه بیگانگان نیز چاشنی فیلم شده اند. فیلم برنده و نامزد 7 جایزه از جشنواره‌های سینمایی ملی و بین المللی شده است.

شبکه‌ی یک، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روند‌های ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.