پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اتفاقات جدید در رادیو ایران / «صبح جمعه با شما» با مردم ضبط می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اتفاقات جدید در رادیو ایران / «صبح جمعه با شما» با مردم ضبط می‌شود

مدیر رادیو ایران با اشاره به رویکردهای جدید محتوایی که در همه برنامه‌های شبکه لحاظ شده از فراهم کردن شرایط برای ضبط «صبح جمعه با شما» با مردم خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تلویزیونی شدنِ برنامه «صبح جمعه با شما» چندی است در فضایِ مجازی مورد بحث قرار گرفت که آیا زیبایی‌های اجرای این برنامه در تصویر هم به نمایش درخواهد آمد و یا ماهیت خود را همچنان رادیویی نگه خواهد داشت. این سؤالی بود که محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران این‌گونه پاسخ داد: برنامه «صبح جمعه با شما» اثر ارزشمندی است که مردم با آن خاطره دارند و در شبکه‌های مختلف تلویزیون هم پشت صحنه‌هایی از آن به صورت تصویری بیرون می‌آید. اما در مورد اجرا و تصویری شدنِ این برنامه، توجه به این نکته اهمیت دارد که ماهیت این برنامه رادیویی است. اگرچه تلاش‌هایی برای تصویری شدن این برنامه از طریق پخش پشت صحنه‌هایی از این برنامه اتفاق افتاده است.

وی افزود: متن نوشته‌های رادیو چون صدامحور است از این جهت نسبت به پخش در تلویزیون (تصویرمحوری) تفاوت دارد. شما در تصویر، تصویر را به کمک محتوا می‌آورد اما در رادیو هرچه هست صداست و این صدا باید تمام محتوا را منتقل کند. اما یک کاری که ان‌شاءالله فضای آن فراهم شود ضبطِ این برنامه همراه با مردم است. کاری که پیش از کرونا اتفاق می‌افتاد. مکان‌هایی مذاکره شده و متقاضیانی داریم آسایش و رفاه مردم مهم است.

«صبح جمعه با شما» تلویزیونی می‌شود؟ رادیو مناسبتی «ایران پایدار» روشن می‌شود

محمدزاده تأکید کرد که در عید نوروز ویژه برنامه «صبح جمعه با شما» همزمان در شبکه آموزش هم پخش می‌شود و این درخواست را شبکه‌های تلویزیونی و برخی تلویزیون‌های نوظهور یا پلتفرم‌ها دارند. واقعیت این است که باید ببینیم در کدام شرایط ما می‌توانیم «صبح جمعه با شما» را در گونه‌های دیگری هم داشته باشیم با توجه به اینکه ماهیت رادیویی آن نیز حفظ شود.

مدیر رادیو ایران درباره اتفاقات جدید در این شبکه که به اعمال رویکردهای محتوایی برمی‌گردد صحبت کرد و گفت: سه اتفاقِ جدید محتوایی در همه برنامه‌هایمان لحاظ کردیم و آن شاید با رویکرد اینکه ساختار و نامِ برنامه‌ها را تغییر بدهیم متفاوت باشد. از نظرمحتوایی سه رویکرد را برجسته کردیم.

وی در خاتمه افزود: اول نگاه به جمهوریت کشور، یعنی توجه به جمهوریت نظام و برجسته کردن مولفه‌های جمهوریت نظام، دوم، نگاه به پیشرفت‌های کشور که در همه زمینه‌ها بوده و باید مردم از این پیشرفت‌ها مطلع شوند. رویکرد سوم توجه به نخبگان است. این سه رویکرد در 25 برنامه مهم و اصلی‌مان به عنوان خونی تازه و به عنوان هوایی تازه در برنامه‌هایمان گنجاندیم؛ تقریباً این اتفاق از هفته قبل شروع شده است.