شنبه 9 تیر 1403

اجرای طرح آبیاری نوین چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اجرای طرح آبیاری نوین چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صفدر نیازی شهرکی روز سه‌شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جهاد کشاورزی این استان جزو پنج استان برتر در اجرای طرح آبیاری نوین در کشور است. وی با اشاره به تلاش‌های فراوان رییس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم در سه سال اخیر افزود: خواسته‌های استاندار و مسوولان چهارمحال و بختیاری بررسی و محقق می‌شود. نیازی تصریح کرد: در تامین آب طرح‌های...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صفدر نیازی شهرکی روز سه‌شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جهاد کشاورزی این استان جزو پنج استان برتر در اجرای طرح آبیاری نوین در کشور است.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان رییس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم در سه سال اخیر افزود: خواسته‌های استاندار و مسوولان چهارمحال و بختیاری بررسی و محقق می‌شود.

نیازی تصریح کرد: در تامین آب طرح‌های کشاورزی کشور و چهارمحال و بختیاری کمک‌های مطلوبی خواهد شد.

وی میانگین اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی کشور را 35 درصد دانست و یادآور شد: این میزان در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری و در شهرستان بروجن 60 درصد است.

بنابر این گزارش، یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی و یک‌پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. همچنین 250 هزار هکتار برابر 15 درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیر کشت محصولات مختلف است.