یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجرای طرح مبارزه با سارقان مغازه و کشف 520 فقره سرقت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اجرای طرح مبارزه با سارقان مغازه و کشف 520 فقره سرقت

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح مبارزه با سارقان مغازه به طور همزمان در سراسر کشور که منجر به کشف بیش از 520 فقره سرقت شد، خبر داد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح مبارزه با سارقان مغازه به طور همزمان در سراسر کشور که منجر به کشف بیش از 520 فقره سرقت شد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح مبارزه با سارقان مغازه در اول بهمن ماه سال جاری به مدت 3 روز در استان‌های سراسر کشور با محوریت پلیس آگاهی اجرا شد.

وی افزود: در این راستا با تلاش افسران و کارآگاهان پلیس آگاهی در اقصی نقاط کشور تعداد 362 نفر سارق و 23 نفر مالخر دستگیر و همچنین 520 فقره سرقت نیز کشف شد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال با ارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه، همواره در کانون توجه سارقان بوده و عوامل مختلفی در گرایش و رویکرد سارقان به سرقت از مغازه دخالت دارد.

سرهنگ اکبری در ادامه مطالب فوق تصریح کرد: از جمله تأثیر گذارترین آنها می‌توان به کم توجهی مال باختگان به نکات ایمنی مثل دزدگیر و آژیر خطر و وجود نقص در درب‌ها و قفل درب‌ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاءهای قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: معمولاً سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بومی و با اتخاذ شیوه و شگرد تخریب درب و قفل درب از طریق کانال کولر، کرکره کشی، سوراخ کردن سقف یا کف و... صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی در ادامه ضمن هشدار به مغازه داران در این خصوص تاکید کرد: تا زمانی که به شاگرد مغازه اطمینان کافی پیدا نکرده‌اید، کلید مغازه یا گاو صندوق را به او ندهید و در شرایط لازم حتماً قفل‌های مغازه را تعویض کنید.

وی با اشاره به اینکه محل نصب آژیر خطر را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند، گفت: چنانچه مجاور یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد، دیوارهای مغازه را با آهن و بتون محکم و غیرقابل نفوذ کنید.