جمعه 20 مهر 1403

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور در استان قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور در استان قزوین

قزوین - ایرنا - طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از سوی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در آبیک آغاز شد.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان آبیک روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی که به عنوان یکی از مهم ترین بیماری‌های طیور کشور مطرح است و به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماری و در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی، اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی را در روستاهای شهرستان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت، بصورت آشامیدنی آغاز کرد.

مرتض یعقوبی اضافه کرد: این عملیات با اولویت روستاهای کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان در حال انجام است.

این مسوول خاطرنشان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری شهرستان و استان به همراه دارد.

وی افزود: استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور شهرستان است.

آبیک قطب صنعت مرغداری در استان قزوین و یکی از قطب های این حوزه در کشور به شمار می رود.

*س_برچسب‌ها_س*