دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به دانشگاه شاهد واگذار شده / احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به دانشگاه شاهد واگذار شده / احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که 38 کارشناسی، 100 رشته ارشد هستند. وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع 6 هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند. وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که 38 کارشناسی، 100 رشته ارشد هستند. وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع 6 هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.

چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما 17 برابر و مبلغ آن هم 14 برابر شد. وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و 4 برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.

چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد 50 درصد دختر و 50 درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: 344 عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی 1/5 به ازای هر استاد است. چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه 33 واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث 1401 تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر 899 عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.