شنبه 21 مهر 1403

احداث نخستین واحد تولیدی صنایع پایین دست پتروشیمی در میاندوآب

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احداث نخستین واحد تولیدی صنایع پایین دست پتروشیمی در میاندوآب

مهاباد - ایرنا - فرماندار میاندوآب گفت: نخستین واحد تولیدی صنایع پایین دست پتروشیمی آذربایجان‌غربی با سرمایه اولیه یک‌هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در میاندوآب در حال احداث است.

مهدی قهرمانی روز شنبه در حاشیه بازدید از روند تجهیز این واحد تولیدی به خبرنگاران گفت: این واحد با اشتغال‌زایی مستقیم برای 130 نفر تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این واحد در شهرک صنعتی میاندوآب واقع است، افزود: این واحد راکد توسط سرمایه‌گذار جدید با ساخت سالن‌های جدید و خریداری قطعات کارخانه ریسندگی و بافندگی در دست احیا قرار گرفت.

مدیرعامل این واحد تولیدی نیز گفت: در مرداد ماه سال 1398 تمام قطعات این کارخانه از کشورهای هندوستان و اتریش خریداری شده بود.

یوسف بکتاش افزود: چند روز پیش این قطعات از گمرک ترخیص شده و پیش‌بینی می کنیم تا 2 ماه آینده روند احداث کارخانه به پایان برسد.

وی بیان کرد: با اتمام این واحد تولیدی برای 130 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می شود و روزانه 20 تن محصول نخ پلی پروپیلن تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه می‌تواند صفر تا 100 درصد کار برش، دوخت و چاپ را انجام دهد و حتی توانایی تولید لمینت، کامپوزیت و پاکت‌های سیمانی را هم دارد.

به گزارش ایرنا مجتمع پتروشیمی پلی اتیلن میاندوآب که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد می‌تواند مواد اولیه این واحد تولیدی را تامین کند.

طرح پتروشیمی میاندوآب با هدف تولید پلی اتیلن به ظرفیت اسمی 175 هزار تن در سال در حال ساخت است و خوراک واحد از طریق خط لوله اتیلن غرب به مقدار تخصیص یافته 140 هزار تن در سال تامین خواهد شد.

پتروشیمی میاندوآب در انتهای قطعه 10 از خط لوله اتیلن غرب قرار دارد و طول تقریبی این قطعه که از سقز با لوله 12 اینچ کشیده شده 88 کیلومتر است.

این مجتمع هم‌اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی قرار دارد؛ مجتمع پتروشیمی میاندوآب معروف به واحد پلی اتیلن سنگین با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال در مسیر جاده میاندوآب - سرچم در حال ساخت است. میاندوآب یکی از قطب‌های صنعتی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

*س_برچسب‌ها_س*