پنج‌شنبه 19 مهر 1403

احداث پاتوق محلی در زمین متروکه محله ده ونک

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
احداث پاتوق محلی در زمین متروکه محله ده ونک

پاتوق محلی با هدف ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و کاهش آسیب های اجتماعی در محله ده ونک ساخته شد.

پاتوق محلی با هدف ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و کاهش آسیب های اجتماعی در محله ده ونک ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین خدابخشیان شهردار ناحیه یک منطقه سه گفت: احداث پاتوق های محلی یکی از گام های مدیریت شهری در تحقق محله گرایی و ارتقا سطح سلامت جسم و روح شهروندان است.

وی با اشاره به احداث پاتوق محله در انتهای خیابان شرافتی به متراژ 180 مترمربع، تصریح کرد: فضای سبز و بوستانهای کوچک محلی به گونه‌ای تجهیز و ساماندهی می شوند که فضای مطلوبی را برای دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنان با یکدیگر فراهم آورند.

وی افزود: زمین متروک محله ده ونک، با 1 / 40 مترمکعب خاکبرداری، 140 متر جدول زیرسازی، 150 متر مربع بتن ریزی، 140 متر طول جدول کشی و محوطه سازی، 150 متر سنگفرش، 20 متر دیوارکشی و 150 متر مربع سیمان کشی دیوارها به پاتوق محلی تبدیل شد.

خدابخشیان در ادامه گفت: فضای سبز این پاتوق با 18 درخت زیتون تلخ، 80 پیری کانتا، 50 بریریس و 8 خاور خاک باغچه معادل 44 مترمکعب خاک بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه پاتوق های محلی، با مشخصه خودمانی بودن و آرامش، جزئی از کانونهای اجتماعی هستند، عنوان کرد: هدف از ساماندهی پاتوق های محله، کاهش نقاط بی دفاع شهری و تلاش برای قویتر شدن تعاملات اجتماعی و ارتقا کیفیت محیط شهری است تا سرزندگی و حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.