یک‌شنبه 15 مهر 1403

احراز هویت 13میلیون نفر در سماوا / بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات ثبت شده است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
احراز هویت 13میلیون نفر در سماوا / بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات ثبت شده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور با بیان این که به اشتراک گذاری اطلاعات، استعلام‌ها و خدمات الکترونیکی بین نهادها و کسب و کارها از اهداف اصلی مرکز ملی تبادل اطلاعات است، گفت: گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی (GSB) که به ارایه خدمات استعلامی میان دستگاه‌های دولتی می‌پردازد، از ابتدای فعالیت خود در سال 1395 تا کنون دارای حدود 7 میلیارد تراکنش بوده است. این گذرگاه دارای 319 دستگاه سرویس گیرنده و 73 دستگاه سرویس دهنده است که در مجموع باعث شکل‌گیری و تبادل استعلام‌های دولتی شده‌اند.

وی در تبیین عملکرد گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی (PGSB) افزود: اصلی‌ترین وظیفه گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی، ارایه خدمات سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی به یکدیگر است. در این خصوص از آغاز فعالیت این گذرگاه در سال 1398 تا آذر امسال، بیش از 3 میلیارد و 604 میلیون تراکنش ثبت شده که با مجموع تراکنش‌های ثبت شده در گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی به تبادل و ثبت بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تراکنش در بازه‌های زمانی اشاره شده، صورت پذیرفته است.

به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات، گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک دارای 357 سرویس است. در همین راستا، تعداد 665 کسب و کار سرویس گیرنده و 44 دستگاه سرویس دهنده در این گذرگاه به فعالیت می‌پردازند.

خوانساری با بیان اینکه سامانه ملی احراز هویت و استعلامات یا همان سماوا، پنجره واحد احراز هویت در فضای مجازی به شمار می رود و هدف از راه اندازی آن را ارایه دسترسی یکپارچه، کنترل و مدیریت شده و در عین حال با واسطه به اطلاعات هویتی پایه است، تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه سماوا تا آذرماه امسال، حدود 13 میلیون نفر از طریق این سامانه احراز هویت شده‌اند و تعداد 98 نهاد نیز به سامانه سماوا متصل هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

سازمان فناوری اطلاعات سامانه ملی احراز هویت دولت الکترونیک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
احراز هویت 13میلیون نفر در سماوا / بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات ثبت شده است 2