یک‌شنبه 15 مهر 1403

اخبار ضدونقیض درباره طرح ساماندهی اتباع خارجی / بررسی طرح متوقف شده است یا نه؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اخبار ضدونقیض درباره طرح ساماندهی اتباع خارجی / بررسی طرح متوقف شده است یا نه؟

یک نماینده مجلس برخی اخبار مبنی بر توقف بررسی طرح ساماندهی اتباع خارجی در مجلس را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره توقف بررسی طرح ساماندهی اتباع خارجی با رد این موضوع گفت: جلسات کارگروه‌های تخصصی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی اتباع بیگانه در جریان است و آنچه درباره توقف بررسی این طرح عنوان شده، صحت ندارد.

وی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است دولت لایحه‌ای درباره ساماندهی اتباع خارجی به مجلس ارائه دهد؟ اظهار کرد: قرار نیست دولت لایحه‌ای در این زمینه ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته برخی رسانه‌ها نقل قولی از یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره توقف بررسی طرح ساماندهی اتباع خارجی در مجلس به دلیل قصد دولت برای ارائه لایحه‌ای در این زمینه منتشر کردند.

گفتنی است که محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از توقف طرح مذکور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داده و تاکید کرده بود؛ به دلیل اینکه قرار است دولت چهاردهم لایحه جدیدی در مورد اتباع به مجلس ارائه کند، طرح ساماندهی اتباع خارجی در مجلس متوقف شده است.

همچنین ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس نیز گفته بود: «طرح اتباع از دستورکار مجلس خارج نشده و در حال بررسی است. این طرح نتیجه خرد جمعی بین دولت و مجلس است و انتظار دارد که دولت نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد. این طرح برای دو هفته به کارگروه ارجاع شده تا متن‌های جدیدی در این رابطه تهیه شود.»

27218

کد خبر 1967483