یک‌شنبه 1 مهر 1403

اختصاصی با رییس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال / مریم منظمی: با نگاه بازی تدارکاتی به کافا رفتیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اختصاصی با رییس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال / مریم منظمی: با نگاه بازی تدارکاتی به کافا رفتیم

مریم منظمی نائب رییس فدراسیون فوتبال در گپ و گفت اختصاصی با ورزش سه، نگاه به حضور در رقابتهای فوتسال زنان کافا را تدارکاتی توصیف کرد.

به گزارش ورزش سه؛ بی تعارف نتایج کافا با توجه به پایین بودن سطح فنی تیم های فوتسال این منطقه از قاره کهن نباید ملاک عملکرد تیم ملی فوتسال بزرگسالان زنان ایران که دو عنوان قهرمانی متوالی جام ملتهای آسیا در سالهای 2015 و 2018 را در کارنامه دارد، قرار گیرد.

فوتسال ایران در حال حاضر چه در بخش زنان و چه مردان قدرت اول قاره آسیا محسوب می شود و در سطح زنان کافا نیز تنها ازبکستان تا حدودی حریف جدی برای فوتسالیستهای زن ایرانی به شمار می رود.

تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران برای کسب عنوان قهرمانی آسیا وحضور در جام جهانی به ویژه در ورزش زنان جایگاه بهترین های ایران است و سن و سال در ورزش امروز دنیا، چندان مورد بحث و تبادل نظر فنی نیست.

نگاه علاقمندان و طرفداران به ورزش زنان به ویژه تیم عنوان دار فوتسال زنان ایران باعث شد در ورزش سه با مریم منظمی، نایب رییس فدراسیون فوتبال و رییس کمیته بانوان این فدراسیون، گفتگویی انجام دهیم:

* با قهرمانی در رقابتهای کافا حرکت فوتسال زنان به سمت سه رقابت مهم بازیهای داخل سالن آسیا، جام ملتها و اولین دوره رسمی جام جهانی در دو سال پیش رو به خوبی آغاز شد. بعد از حضورم در فدراسیون فوتبال از رقابتهای نوروزگاه که بگذریم این پیکارها اولین محک جدی و تورنمنت رسمی فوتسال بزرگسالان به حساب می آمد، برای همین از شهرریور ماه کادر کامل فنی، مدیریتی و پزشکی تیم مشخص شد تا با نفراتی کامل و برگزاری اردوهای مورد نیاز حرکتی در خوز آغاز شود.

* انتظارات در ورزش زنان ایران نسبت به فوتسال با دو قهرمانی متوالی در جام ملتهای آسیا خیلی بالاست، این موضوع کار را سخت تر نخواهد کرد؟ فوتسال بزرگسالان ما با دو قهرمانی آسیا کارش سخت است چون باید این قهرمانی ها را حفظ کرد همین موضوع وظیفه ی ما و تصمیم گیری ها را حساس تر می کند. همیشه حفظ قهرمانی سخت تر از رسیدن به قهرمانی است همه باید کمک کنند به درخشش دوباره، در اردوها تعداد بازیکنان بیشتری را دعوت کردیم و محک زدیم، کادر فنی و سرمربی تیم رقابتهای سوپر لیگ و لیگ برتر را به خوبی رصد می کرد و همه را تحت نظر دارد.

* جالب است با این قهرمانی مقتدرانه برخی انتقادها به نتایج پر گل در چهار بازی کافا به وجود آمده که چندان هم بیراه و غیرمنطقی یا از روی حب و بغض نیست گفته می‌شود می‌شد با نفرات جوانتر به این تورنمنت رفت که جوانترها تجربه کسب کنند یا محک بخورند. در تیمی که برای کافا انتخاب شد، اتفاقا نگاه و فلسفه فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی به گونه ای بود که باید به چشم بازیهای تدارکاتی، رقابتهای قهرمانی آسیای مرکزی را مد نظر قرار دهیم. سرمربی تیم ملی معتقد بودند این بازیها می توانند دیدارهای تدارکاتی خیلی خوبی مد نظر قرار گیرد.

* به عنوان مدیر اجرایی اصلی فوتبال و فوتسال دختران و زنان کشورمان فکر نمی کنید برای درخشش در اولین جام جهانی و کسب قهرمانی دوباره آسیا، زمان محدود شدن به بازی با تیمهای نه چندان مطرح و دل خوشی از پیروزی در این بازیها گذشته است؟ از اینجا به بعد نباید تنها بازیهای تدارکاتی راحتی را در دستور کار قرار دهیم که از قبل می دانیم روی کاغذ برنده ایم، باید با کشورهای مطرح رایزنی کنیم که ما را به چالش بکشند. از شکست مقابل تیم های مطرح و برتر دنیا نباید هراس داشته باشیم، فوتسال زنان به ویژه در سطح بزرگسالان نیاز مبرمی به بازیهای پر چالش دارد تا در جام جهانی لیاقت و توانمندی بالای دختران این سرزمین را به خوبی بتواند به رخ بکشد.

* اما تیم ملی ما کاملا از کادر مدیریتی و فنی زن در این رقابتها بهره برد آیا نیاز به تقویت وجود دارد؟ تیم ملی فوتسال بزرگسالان زنان ما برای جام ملتهای آسیا، بازیهای داخل سالن آسیا و جام جهانی نیاز به حضور مشاور فنی مرد دارد. با توجه به جایگاه بالای فوتسال مردان ایران در جهان و اینکه قدرت اول آسیا بوده و هستیم انتقال این تجارب ارزشمند به تیم فوتسال زمان به ویژه در مبحث فنی بسیار کارگشاست. همه دوست دارند مسیر منتهی به به قهرمانی در رقابتهای مهم قاره ای و درخشش در جام جهانی برسد، دختران من و این سرزمین لیاقت هر نوع حمایتی را دارند. * آیا درهای تیم ملی باز است و بازیکنان دیگری هم به تیم ملی اضافه می شوند؟ تصمیم گیری در این خصوص در حیطه و حوزه اختیارات کادر فنی است که آن را مشخص کرده ام. سرمربی تیم ملی اختیارات تام دارد که چه تصمیمی در این خصوص بگیرد، من به عنوان مدیر و سیاست گذار نباید در این حیطه اظهار نظر کنم، شک نکنید همه دست به دست هم می دهند و داده اند که فوتسال زنان بازی به بازی به خواسته هایش که درخشش چشمگیر است برسد.

* و حرف آخر؟ از تمام بچه های تیم ملی، کادر فنی، باشگاهها، هیأتهای استانی، داوران، رسانه ها و به ویژه مربیان زحمت کش در هر گوشه ی از ایران تشکر می کنم که چراغ فوتسال زنان سرزمینمان را با تلاش و جدیت روشن و گرم نگاه داشته اند. این نتایج و موفقیت ها نتیجه زحمات همه است نه یک نفر یا یک عده خاص.

پوریا تابان