شنبه 6 مرداد 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه الف

در عکس جلد شماره جدید مجله فکرآورد، موسی نجفی، استاد علوم سیاسی، کریم مجتهدی، استاد بزرگ فلسفه ایران و یوهان گئورگ هامان، فیلسوف بزرگ آلمانی که برای ایرانیان، ناشناخته است به تصویر کشیده شده‌اند.

خبرگزاری مهر

چهاردهمین نشست بچه کتابخون‌ها با عنوان «قصه آن اتفاق بزرگ» امروز یکشنبه 24 تیر در کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر

شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه 1403 با عنوان «تهاجم شناختی در کمین، چرا غفلت از علوم شناختی، جوامع مختلف را استعمار زده می‌کند؟» منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

خبرگزاری دانشجو

جهان ادبیات مردتر یا نامردتر از آن است که راحت اجازه بدهد در آن بمانید و ماندگار شوید. ما مضامین نو و بکر زیادی داریم، مخصوصا در قالب داستان و روایت، ولی هنوز یک رمان درجه یک برای غدیر نداریم.

وب‌گاه الف

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه، وقایع تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشته‌اند اما امروز در کنار یکدیگر و به اتفاق هم، در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

«در برخی موارد هم خود فرد احساس می‌کند که در این کار موفق نیست یا در حیطه دیگری جذابیت‌های مالی بیشتری برایش وجود دارد. شاید نزدیک به 2000 نفر دندانپزشک در کشور ما جذب کار‌های اداری و سایر کار‌ها شده‌اند، یا مسئله ناتوانی در انجام درمان یا نخواستن این کار برایشان مطرح است.»

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران به خبرآنلاین می‌گوید: «ایران در زمینه رسیدگی به بهداشت دهان و دندان، در دو رده سنی زیر 12 سال و بزرگسال، تقریباً در جایگاه متوسط جهانی قرار دارد؛ به‌طوری که در کشور ما هر فرد 12 ساله به‌طور میانگین دارای حدود دو دندان پوسیده، پر شده و یا کشیده است؛ که این رقم در 35 سالگی به شش دندان می‌رسد.»

وب‌گاه خبر آنلاین

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: در کشور ما یک آدمی آمده و می‌گوید من دولت سایه تشکیل می‌دهم، چه کاره است که دولت سایه تشکیل دهد؟ خودش هم که می‌گوید من گروه، حزب و دسته ندارم. این که فردی براساس سلایق، عقیده و وابستگی‌های خودش بخواهد عده‌ای را نقد کند یا خیر، یک مقدار به معنی لوث کردن مفاهیم سیاسی است.

وب‌گاه ورزش سه

با سوت داور در برلین، لامینه یامال، پدیده جوان اسپانیا، فردا مستقیم به سراغ لوک شاو یا کیه‌ران تریپیه، مدافعان کناری انگلیس در فینال یورو 2024 خواهد رفت.

وب‌گاه ورزش سه

تیاگو موتا، سرمربی جدید یوونتوس، برای ایجاد حس ارزشمندی در همه کارکنان، در مرکز تمرینی کونتیناسا فراتر از حد معمول عمل کرده است.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه از انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم روسیه بازدید کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: یک ویژگی که بسیار مغتنم و مفید است و باید به آن بپردازیم؛ این است که آیت‌الله رئیسی اهل وصل بود و نگاه فصل نداشت.