سه‌شنبه 17 مهر 1403

اختصاص اراضی بایر به پرورش میگو / رکوردهای جدید تولید در راه است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اختصاص اراضی بایر به پرورش میگو / رکوردهای جدید تولید در راه است

استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در تولید، اشتغال و درآمدزایی داشته و صادرات و ارزآوری از دیگر ثمرات این صنعت است.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، همجواری با خلیج فارس یک مزیت بزرگ برای استان بوشهر محسوب می‌شود؛ یکی از ظرفیت‌های مهم این همنشینی و همجواری با خلیج فارس‌، وجود اراضی مستعد برای آبزی‌پروری است که این استان را تبدیل به قطب پرورش میگو کرده است.

در نقاط مختلف سواحل استان بوشهر طرح‌های آبزی‌پروری ایجاد شده و در گرم‌ترین روزهای سال، افرادی در حال پرورش میگو و تولید یک محصول سودآور و درآمدزا هستند.

طی سال‌های اخیر میزان تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر با افزایش خوبی روبرو شده و در سال گذشته تولید میگو در این استان با ثبت یک رکورد به میزان 38 هزار تن رسید.

با شناسایی اراضی مستعد پرورش میگو در نقاط ساحلی استان بوشهر و واگذاری اراضی به متقاضیان، طرح‌های جدید پرورش میگو در استان بوشهر در دست اجرا است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد ثبت رکوردهای بی‌سابقه در میزان تولید میگو باشیم.

در حالی که استان بوشهر در حال حاضر بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کنند، با شناسایی اراضی جدید، مزارع پرورشی در مناطق ساحلی این استان توسعه می‌یابد و رکوردهای جدید در تولید ثبت می‌شود.

ثبت رکورد در تولید میگوی پرورشی

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با اظهار داشت: سطح زیر کشت میگوی پرورشی در استان بوشهر امسال به هفت هزار و 259 هکتار می‌رسد که در مجموع 13 مجتمع پرورشی در استان فعال خواهند بود.

عقیل امینی از ذخیره‌سازی بچه میگوی در استخرهای پرورشی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته با یک جهش، میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به بیش از 38 هزار تن رسید.

وی افزایش تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر را از برنامه‌های امسال دانست و ادامه داد: امسال پرورش میگو در بیش از 400 مزرعه استان بوشهر انجام می‌شود که 2 میلیارد و 900 قطعه بچه میگو در این اراضی مورد نیاز است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ثبت رکورد جدید در پرورش میگوی استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر در سال جاری با افزایش 6 هزار و 500 تنی به 44 هزار و 500 تن برسد.

--> اخبار مرتبط