شنبه 29 اردیبهشت 1403

اختصاص 5 میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع‌دستی شازند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص 5 میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع‌دستی شازند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از اختصاص 5 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی و هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد اتابکی با اشاره به جلسه کارگروه مشاغل خانگی در شهرستان شازند، از اختصاص 5 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی و هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد و گفت: این تسهیلات با معرفی‌نامه اداره میراث‌فرهنگی شهرستان به بانکهای عامل ارائه می‌شود و بازپرداخت آن به صورت کم‌بهره است و به هنرمندانی که در حوزه شهرستان شازند فعالیت دارند پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند با تاکید بر اینکه بانک عامل پرداخت این تسهیلات بانک رفاه است گفت: متقاضیان می‌توانند برای ارائه مدارک و دریافت این تسهیلات به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مراجعه کنند.

اتابکی با اشاره به سال تولید، پشتیبانی و رفع موانع تولید گفت: بدون شک با حمایت از جوانان در هنر و صنایع‌دستی، می‌توان موجبات ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی را برای علاقمندان به هنر فراهم کرد و این امر می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی و ایجاد زمینه‌های مختلف برای فعالان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف، تولیدکنندگان و صنعتگران را به استفاده از این تسهیلات برای توسعه و تجهیز کارگاه‌ها، ایجاد اشتغال‌های جدید و به کارگیری افراد علاقمند در کارگاه‌های صنایع‌دستی تشویق کنیم.

انتهای پیام /