سه‌شنبه 17 مهر 1403

ادامه روند افزایش ابتلای روزانه به کرونا در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ادامه روند افزایش ابتلای روزانه به کرونا در جمهوری آذربایجان

باکو - ایرنا - ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» روز یکشنبه از ادامه روند رشد ابتلای روزانه به بیماری «کووید -19» در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ستاد عملیات هیات دولت جمهوری آذربایجان، در 24 ساعت گذشته چهار هزار و 170 مورد ابتلای جدید به بیماری کووید -19 در این کشور ثبت شده است که یک هزار و 985 نفر از مبتلایان به این بیماری بستری و 38 نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

منابع ررسمی جمهوری آذربایجان مجموع مبتلایان به بیماری کووید - 19 در این کشور از ابتدای بروز آن تاکنون را 118 هزار و 195 نفر اعلام کردند که 73 هزار و 676 نفر از این بیماران درمان و از بیمارستان ترخیص شده و یک هزار و 361 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت جمهوری آذربایجان در یک ماه اخیر در رابطه با افزایش قابل توجه ابتلای به کرونا، رژیم قرنطینه در این کشور را تشدید کرده است.

بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذبایجان رژیم قرنطینه در این کشور تا 28 دسامبر (8 دی ماه) تمدید شده و برخی محدودیت‌های سخت قرنطینه اعمال می‌شود، از جمله استفاده از ماسک در فضای باز و بسته اجباری شده و متخلفان تا 100 منات (60 دلار) جریمه می‌شوند.

همچنین شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل هفته به غیر از فروشگاههای مواد غذایی و داروخانه‌ها، همه واحدهای تجاری و خدماتی تعطیل و فعالیت وسایل نقلیه عمومی متوقف می‌شود.

در حال حاضر در قالب محدودیت‌های رژیم قرنطینه مدارس و دانشگاهها در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل شده و بنا به تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت همه نهادهای دولتی موظف شدند فقط 30 درصد از کارکنان خود را به صورت حضوری به کار جلب کنند و بقیه کارکنان فعالیت خود را آنلاین ادامه دهند.

همچنین ورود و خروج از برخی شهرها و شهرستانهای جمهوری آذربایجان منع شده و در شرایط کنونی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

مسوولان بهداشتی جمهوری آذربایجان افزایش موارد ابتلای روزانه به کووید -19 در یک ماه اخیر در این کشور با جمعیت 10 میلیون نفر را نگران کننده، خوانده است.

کارشناسان بهداشتی یکی از دلایل عمده افزایش موارد ابتلای به کووید -19 در جمهوری آذربایجان را تجمع شهروندان چه در فضای بسته و باز و بی‌اعتنایی به استفاده صحیح از ماسک عنوان کردند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*