شنبه 1 اردیبهشت 1403

اراضی کشاورزی مازندران تاپایان دولت سنددار می شوند

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
اراضی کشاورزی مازندران تاپایان دولت سنددار می شوند

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قرار است تا پایان دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی در استان مازندران به پایان رسد.

به گزارش مشرق، صفدر نیازی شامگاه پنجشنبه پس از نشست با مدیران جهاد کشاورزی مازندران هدف سفر خود به مازندران را برای رسیدگی به 2 هدف در امور اراضی اعلام کرد و گفت: هدف اول رفع تداخلات قوانین موازی بر روی یک عرصه واحد بود، چون بعد از اصلاحات ارضی و ملی شدن آن در سال 1341 همواره اختلافاتی میان مردم و ادارات کل منابع طبیعی وجود داشته که طبق قانون ابلاغ شده در سال 1394 قرار شد اختلافات توسط خود وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی حل و فصلشود.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی 5 تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آن‌ها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف گذاری وزرات قرار است تمام تداخلات تا سال 1402 حل شود تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد.

نیازی با بیان اینکه براساس ماده 9 قانون حدنگار وزارت جهاد کشاورزی همکار اداره ثبت است، گفت: اداره ثبت هم قرار است تا پایان چهار سال دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی را به پایان برساند.

وی افزود: مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی قطب تولید به حساب می‌آید و در تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد به همین دلیل حفظ زمین در این استان به سایر مسائل اهمیت دارد و از آنجایی که در چند سال اخیر با هجوم سرمایه داران برای، تخریب تغییر کاربری و سرمایه گذاری انجام شده به همین دلیل برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تدوین شده است تا با متخلفین برخورد شود.

نیازی گفت: هموطنان در هرجایی از کشور اگر تخلفی در زمینه تجاوز و تخریب مشاهده کردند می‌توانند با سامانه 131 که به تازگی طراحی شده، گزارش کنند.